Tak si představte, že matematika má svůj den.
A v ten den se připomíná i jedno důležité číslo, číslo pí. Matematiku neučím, to víte, ale učím angličtinu. A v anglicky mluvících zemích si tenhle svátek hodně připomínají. Takže není problém najít spoustu zdrojů a nápadů, jaké aktivity do výuky zařadit.
Já v hodně angličtiny využila zdroje z tohoto odkazu. A co jsem z nich do hodiny zařadila?
Nejprve jsme si zopakovali různé způsoby zápisu data. Tím jsme odhalili, proč se Den pí slaví zrovna 14.3. Pak jsme se pokusili vymyslet co nejvíce anglických slov, která začínají na pi. Jako zdroj jsme využili svoji hlavu. Počty vymyšlených slov moc vysoké nebyly. Pak jsme do vymýšlení zapojili umělou inteligenci. Ta je pro takovouhle práci dělaná, s podobnými úkoly může žákům pomoci. K mému překvapení moc pěkně vysvětlila, proč napsala zrovna ta slova, která napsala.
Dále jsme se zabývali čtením čísel. Využili jsme k tomu písničku, kterou jsme si poslechli a ve které je uvedeno 100 míst čísla pí za desetinnou čárkou.
Pak jsme si zkusili naši paměť. Po dobu 5 minut se žáci snažili zapamatovat co nejvíce číslic z čísla pí. Jednotlivé skupiny si dokázaly zapamatovat cca 60 číslic. Po aktivitě jsme rozebrali jsme strategie, které žáci použili pro zapamatování. Snad jim to pomůže v budoucím učení se.
Až po hodině jsme si vzpomněla, že jsem kdysi znala mnemotechnickou pomůcku na zapamatování si čísla pí.
Lín a kapr u hráze prohlédli si rybáře. Udici měl novou, jikrnáči neuplovou.
Tak si ji schovám napřesrok.