Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

A mohli by mít Lucemburkové Facebook?

Zveřejněno v 3 března, 20232 března, 2023 od Slávek Hora

Provokativní otázka, skoro kacířské téma, na Lucemburky nám nesahej. Za těch to bylo úplně nejlepší. Jenže co my víme, jak to vlastně bylo?

A co kdyby tedy Lucemburkové měli ve své době Facebook?

To by šlo vytvořit?

Nebude to složité?

Nakonec se mi podařilo dva týmy z pěti nalákat na novou aktivitu v rámci Classtools.net. Petra o falešném facebookovém profilu – Fakebooku – psala článek, můžete si ho přečíst, funguje to stále stejně.

Zakládáme profil Václava IV. a Zikmunda Lucemburského. Zprvu se nám je nedaří uložit. No to proto, že se dostatečně nevěnujeme anglickým hláškám. Prostě musíš tam mít tři událost. Takže, týme, makej. Potřebujeme ukládat. Ukládáme i heslo, co kdybychom chtěli pokračovat z domova, v další hodině.

Zkuste vyplnit i přátele obou bratrů. Kdo s nimi tak mohl kamarádit? Zikmundové přidali i novodobé kamarády, přátele. Učíme se formulovat ty události na profil, některé nám jdou, jiné ne. Přece jen, je to dějepis, je to ve škole, tým nepracuje tak, jak bychom si představovali.

Hej, mohli byste s tou události hejbnout kostrou?

Cvičíme týmové role, spolupráci, komunikaci, zodpovědnost za odvedenou práci, plnit časový limit.

Budeme končit, profil nahrajte na nástěnku.

Nakonec jsme vše dokončili, nastala prezentace zjištěného. Jedna skupina vypráví o zraněních Karla IV. v turnaji v roce 1350. Ve třídě máme kostru z kabinetu přírodopisu, Karlovu přilbu (ta naše je plastová – po mém synovi), tým má za sebou výzkum jednoho populárně naučného článku. Jiný tým zase zvládl Breaking News, jiný se vyfotil díky klíčová na zelené plátnu na bojišti u Kresčaku. Dva týmy předvádí falešný facebookový profil. Hodnotíme naši práci. Tohle se nám dařilo, ještě bychom se měli naučit rychleji vyhledávat informace. A taky dodat fotky. To zase příště.

Mám z nich radost, jde to sice pomalu, ale pokroky jsou vidět, ukazujeme si je na našich nástěnkách. Ze zjištěných skutečností teď tvoříme test – vybrali si Blooket. Nebudou to ajťáci, ale budou umět používat technologie ke své profesi, ve svém životě a uvědomují si i rizika. Tzn., že si jdeme udělat hygienickou přestávku, nasvačit se protáhnout tělo.

Jak sledujete pokroky svých žáků vy?

Slávek Hora

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Jak jsme vyráběli vlnostroj
  • Měníme se nám to pod rukama…
  • Den pí
  • Věda na kouli
  • Stáž na islandské škole Breidholtsskóli

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: Citujete? Citujte
  • Anička: Citujete? Citujte
  • Petra Boháčková: Jak jsme tiskli pravítka
  • zuzana: Jak jsme tiskli pravítka
  • Slávek Hora: Slavíme narozeniny

Archivy

  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2023 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme