Stavebnice Sam labs nebude stát v koutě.
Napadlo mě vždycky, když jsem ji v tom rohu třídy zahlédla. Ve fyzice v osmé třídě v tématu práce a výkon konečně zase přišla ke slovu. Proč se bavit o výkonu motoru nějakého výtahu, když si můžeme vypočítat práci a výkon motorku našeho. Ze stavebnice Sam labs.
Tahle stavebnice mě baví hlavně tím, že senzory můžeme zabudovat do námi vytvořených věcí – třeba do lampičky a pod.
Co už mě baví míň je, že se všechno vyvíjí. I aplikace se proměňují (a já si nejsem jistá, že vždycky k lepšímu). Ještě, že některé naše ipady jsou už starší, nedají se aktualizovat na nejnovější iPadOS a fungují na nich i starší neaktualizované aplikace – v tomhle případě Sam space. Nově teď existuje aplikace Sam Studio do jehož tajů se mi zatím nepodařilo proniknout. Update: to už v tuhle chvíli není pravda, díky za pomoc, Pavle.
Během hodiny žáci ve skupinách postavili z kartonu navíjecí zařízení, spárovali motorek a virtuální blok posuvník na ovládání motorku. Na provázek připevnili náklad. A pak zazvonilo.
Příští hodinu budeme měřit – výšku stolu, dobu zvednutí „nákladu“ a budeme počítat práci a výkon motorku.