Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Sam labs v hodinách fyziky

Zveřejněno v 8 února, 201914 února, 2019 od Petra

„Senzory na scénu!“, chtělo by se napsat. Ale vlastně je to v tomhle případě pravda jen napůl. Ono, když ty senzory nemáte, tak se zas až tak moc neděje, aplikace, se kterou senzory pracují, nabízí takové simulační prostředí, kde senzory svou reálnou práci prostě jen předstírají.

O čem mluvím? O Sam Labs – stavebnici, která obsahuje různé senzory a také třeba motory. Odkaz na webové stránky Sam labs. 

V základní sadě pro třídu je vybavení do deseti skupin. Senzory, motorky, kolečka, deska, ze které se dá vyrobit autíčko. Anebo něco úplně jiného. A to mě na tom baví.

S deváťáky jsme si vyzkoušeli navrhnout, vyrobit a naprogramovat lampičku, která se rozsvítí, když se setmí. Práci jsme věnovali dvě hodiny. Nejprve jsme prozkoumali, jak by taková lampička mohla fungovat a navrhli design lampičky. Vyrobili jsme ji z kartonu. Do lampičky jsme zapracovali „světýlko“ (rgb diodu) a světelný senzor. V aplikaci Sam space  (existuje i pro ostatní platformy, nebo se dá využít Sam blockly, které funguje v prohlížeči) jsme nastavili, aby se světlo zapnulo, když intezita okolního osvětlení klesne pod určitou úroveň.

Vzniklo několik velmi různých lampiček. Žáci oceňovali, že mohli celou lampičku navrhnout a vyrobit. Také se jim líbilo, že lampička opravdu fungovala.

Poznámka: fungování v prohlížeči se neustále vylepšuje, dobře funguje v prohlížeči Chrome. Zatím se ale nedá využít možnost simulace.

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • 3D tisk mapy
  • Jak jsem si hráli na burzu – legální opisování
  • Jak jsme psali recenze
  • Důležitá dovednost na iPadu – anotace
  • Výtah do vesmíru

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #Nezařazeno
  • #Oslavujeme
  • #Prezentujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Pokus UD 1:1 UD ALL

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme