Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
Menu

Sam labs v hodinách fyziky

Zveřejněno v 8 února, 201914 února, 2019 od Petra

“Senzory na scénu!”, chtělo by se napsat. Ale vlastně je to v tomhle případě pravda jen napůl. Ono, když ty senzory nemáte, tak se zas až tak moc neděje, aplikace, se kterou senzory pracují, nabízí takové simulační prostředí, kde senzory svou reálnou práci prostě jen předstírají.

O čem mluvím? O Sam Labs – stavebnici, která obsahuje různé senzory a také třeba motory. Odkaz na webové stránky Sam labs. 

V základní sadě pro třídu je vybavení do deseti skupin. Senzory, motorky, kolečka, deska, ze které se dá vyrobit autíčko. Anebo něco úplně jiného. A to mě na tom baví.

S deváťáky jsme si vyzkoušeli navrhnout, vyrobit a naprogramovat lampičku, která se rozsvítí, když se setmí. Práci jsme věnovali dvě hodiny. Nejprve jsme prozkoumali, jak by taková lampička mohla fungovat a navrhli design lampičky. Vyrobili jsme ji z kartonu. Do lampičky jsme zapracovali “světýlko” (rgb diodu) a světelný senzor. V aplikaci Sam space  (existuje i pro ostatní platformy, nebo se dá využít Sam blockly, které funguje v prohlížeči) jsme nastavili, aby se světlo zapnulo, když intezita okolního osvětlení klesne pod určitou úroveň.

Vzniklo několik velmi různých lampiček. Žáci oceňovali, že mohli celou lampičku navrhnout a vyrobit. Také se jim líbilo, že lampička opravdu fungovala.

Poznámka: fungování v prohlížeči se neustále vylepšuje, dobře funguje v prohlížeči Chrome. Zatím se ale nedá využít možnost simulace.

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Grafseso podle vzoru pexeso
  • Překlad? Zkuste další funkce Překladače
  • Online deskovky v distančce
  • Prezentace – pojďme na tu interaktivní a sdílenou
  • Zámek online

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: Prezentace – pojďme na tu interaktivní a sdílenou
  • Kejsy: Prezentace – pojďme na tu interaktivní a sdílenou
  • Tomáš Musiol: Zámek online
  • Petra: Zámek online
  • Helena Šilhánková: Zámek online

Archivy

  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #QR
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace
© 2021 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme