Svoje nadšení pro umělou inteligenci si nemůžu nechat pro sebe. Musím ji využít ve výuce.
Říkala jsem si při přípravě hodin na tento týden. Protože učím angličtinu a umělá inteligence mluví anglicky, nabízelo se zařazení do hodin angličtiny.
Žákům jsem připravila nástěnku Padlet, kde našli odkaz na craiyon a deset fotografií. Ty byly různé. Některé jen s předměty, jiné s nějakými osobami a s nějakou akcí. Úkolem žáků bylo vybrat si jednu fotku a přesvědčit umělou inteligenci, aby co nejpřesněji fotku nakreslila ona.
V hodině se žáci rozdělili do dvojic, vybrali si fotografii, kterou budou popisovat a pustili se do práce.
Překvapilo mě, s jakým zaujetím žáci pracovali a jak se opravdu snažili co nejpřesněji obrázek popsat. Jeden z dlouhých popisů vidíte na následující fotografii. (v popisu jsou chyby, se kterými jsme pak ještě pracovali).
Níže vidíte, jak reagovala umělá inteligence na popis „gauč s bílými květy“ tím, že do fotky přidala opravdové kytky.
Po krátkém přemýšlení, jak ji přesvědčit, že kytky jsou vzorem na gauči, napadlo žáky právě slovo vzor. A voilá…
Někde ale měla umělá inteligence svou hlavu – duha pořád mířila opačným směrem.
Celá hodina byla opravdu pracovní, popisy obrázků se postupně zpřesňovaly a umělá inteligence většinou reagovala.
Myslím, že jsme se v hodině kromě digitálních kompetencí dotkli i informatického myšlení. Snažili jsme se totiž popisovat obrázky přesně a logicky správně.
Co říkáte, že ji taky vyzkoušíte?