Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Jak jsme poroučeli umělé inteligenci

Zveřejněno v 23 září, 202221 září, 2022 od Petra

Svoje nadšení pro umělou inteligenci si nemůžu nechat pro sebe. Musím ji využít ve výuce.

Říkala jsem si při přípravě hodin na tento týden. Protože učím angličtinu a umělá inteligence mluví anglicky, nabízelo se zařazení do hodin angličtiny.

Žákům jsem připravila nástěnku Padlet, kde našli odkaz na craiyon a deset fotografií. Ty byly různé. Některé jen s předměty, jiné s nějakými osobami a s nějakou akcí. Úkolem žáků bylo vybrat si jednu fotku a přesvědčit umělou inteligenci, aby co nejpřesněji fotku nakreslila ona.

V hodině se žáci rozdělili do dvojic, vybrali si fotografii, kterou budou popisovat a pustili se do práce.

Překvapilo mě, s jakým zaujetím žáci pracovali a jak se opravdu snažili co nejpřesněji obrázek popsat. Jeden z dlouhých popisů vidíte na následující fotografii. (v popisu jsou chyby, se kterými jsme pak ještě pracovali).

Níže vidíte, jak reagovala umělá inteligence na popis „gauč s bílými květy“ tím, že do fotky přidala opravdové kytky.

 

Po krátkém přemýšlení, jak ji přesvědčit, že kytky jsou vzorem na gauči, napadlo žáky právě slovo vzor. A voilá…

 

Někde ale měla umělá inteligence svou hlavu – duha pořád mířila opačným směrem.

Celá hodina byla opravdu pracovní, popisy obrázků se postupně zpřesňovaly a umělá inteligence většinou reagovala.

Myslím, že jsme se v hodině kromě digitálních kompetencí dotkli i informatického myšlení. Snažili jsme se totiž popisovat obrázky přesně a logicky správně.

Co říkáte, že ji taky vyzkoušíte?

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Slavíme narozeniny
  • Jak jsem ověřovali něco, se pořádně ověřit nedá
  • Měli jsme ve třídě návštěvu a Přemyslovce k tomu
  • Pohlednice s rozšířenou realitou.
  • A už jste viděli…

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: Slavíme narozeniny
  • Renata Balejová: Slavíme narozeniny
  • Slávek Hora: Slavíme narozeniny
  • Petra: Riskuj
  • Zuzana Melecká: Slavíme narozeniny

Archivy

  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2023 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme