Svoje nadšení pro umělou inteligenci si nemůžu nechat pro sebe. Musím ji využít ve výuce.
Říkala jsem si při přípravě hodin na tento týden. Protože učím angličtinu a umělá inteligence mluví anglicky, nabízelo se zařazení do hodin angličtiny.
Žákům jsem připravila nástěnku Padlet, kde našli odkaz na craiyon a deset fotografií. Ty byly různé. Některé jen s předměty, jiné s nějakými osobami a s nějakou akcí. Úkolem žáků bylo vybrat si jednu fotku a přesvědčit umělou inteligenci, aby co nejpřesněji fotku nakreslila ona.
V hodině se žáci rozdělili do dvojic, vybrali si fotografii, kterou budou popisovat a pustili se do práce.
Překvapilo mě, s jakým zaujetím žáci pracovali a jak se opravdu snažili co nejpřesněji obrázek popsat. Jeden z dlouhých popisů vidíte na následující fotografii. (v popisu jsou chyby, se kterými jsme pak ještě pracovali).
Níže vidíte, jak reagovala umělá inteligence na popis „gauč s bílými květy“ tím, že do fotky přidala opravdové kytky.
Po krátkém přemýšlení, jak ji přesvědčit, že kytky jsou vzorem na gauči, napadlo žáky právě slovo vzor. A voilá…
Někde ale měla umělá inteligence svou hlavu – duha pořád mířila opačným směrem.
Celá hodina byla opravdu pracovní, popisy obrázků se postupně zpřesňovaly a umělá inteligence většinou reagovala.
Myslím, že jsme se v hodině kromě digitálních kompetencí dotkli i informatického myšlení. Snažili jsme se totiž popisovat obrázky přesně a logicky správně.
Co říkáte, že ji taky vyzkoušíte?
Dobrý den, děkuji moc za skvělý nápad. Určitě vyzkouším, doufám, že mi to bude také fungovat tak dobře jako Vám. Našla jsem až dnes, hledám nějaká školení, jak zapojit ai do výuky.
Díky za pochvalu. Držím palce.