V češtině teď se ve škole zabýváme slovy, jejich tvořením, stavbou, skloňováním a časováním, významem, který nesou…
A hodil se nám i Blooket.
Znáte?
Prý ne, ale Kahoot znali. Co vy?
Tak půjdeme „blooketovat“? Nebo „blooketit“?
Co prý to bude? No Kahoot znali, takže tušili, že budou odpovídat na otázky. Ale v češtině? Tak proč ne. Pašuju ty technologie i do češtiny, zatím od začátku září sedmáci neprotestovali. Neříkám, že se nám komplikace vyhýbají. Zdárně se snažíme těmi jedničkami a nulami proplouvat. Budeme to určitě potřebovat.
Celé to blooketování vzniklo vlastně už dávno. Jitka Rambousková (Co jsem vyzkoušela) napsala do skupiny na FB, jestli známe Blooket. Neznám. A když to neznám, jdu se seznámit. Trápil mě účet, to zrovna přívětivé nebylo, účet vytvořen, ale nějak jsem nepochopil, k čemu to bude, když mám Kahoot. Šel jsem dál. Občas se to zase někde objevilo, účet – zjišťuji, že mám, k čemu. Skončilo to zase v propadlišti aplikačních dějin.
V pátek 23. 9. 2022 jsme s Petrou Boháčkovou vyrazili na seminář do ZŠ Častolovice. V rámci rozvoje digitálních kompetencí napříč předměty jsme také ukazovali nejrůznější simulátory robotů, v průběhu se Petra bezelstně zeptala:
A Blooket znáte?
Stejně jako sedmáci. A tak předvedla kouzla s tímhle kouskem. Účet, založení Blooketu s otázkami, nastavení správných odpovědí, jdeme hrát. A my si při tom ještě budeme hrát. Prostě nastavíte, jak dlouho se budou otázky, na které potřebujeme upevnit odpovědi, opakovat. Při správných odpovědích se bude ukazovat jednoduchoučká hra, třeba těžba crypta (rozuměj kryptoměny). Můžeme si klidně povídat i o tom, jestli znají. Tak kdo by neznal bitcoin?! A nějaká rizika? Jasně, to by taky bylo, něco doplním já jako dospělák. Děcka toho dala spousty.
Máme nastavený test v Blooketu, učitel spustí, určí časový limit, nastaví příslušnou hru – k výběru je jich více, žáci (případně i dospěláci) v internetovém prohlížeči najedou na stránku play.blooket.com, napíší si do příslušného řádku číslo, přiřadí si jméno a obrázek, pod kterým budou vystupovat.
Čekáme. Než se všichni přihlásí.
Už jste všichni?
Čekáme, někoho to „vykoplo“, budeme hrát ve dvojici. Ku společné práci se sdružme. Už dlouho jsem neviděl takový zájem o mluvnické kategorie jmen, sloves, slovní druhy…
A zahrajeme si ještě jednou, pane učiteli?
Tak výhodou je, že před vámi tvořili i kolegové, takže testů je víc. V neplacené verzi si je tedy nemůžete nakopírovat k sobě, ale to nevadí, v nejhorším si udělám Padlet, ze kterého budu ty dobré kopírovat do hodiny. Jasně, zase si může zaplatit funkcionality, prostor atd. Však už to znáte.
My jsme si ještě povídali o „hekrování“, protože při těžbě crypta můžete „vykrást“ spolužákův účet. Tak o tom jsme si povídali taky, protože máme za sebou Desatero pomocí QR kódu.
Tak u mě ve třídách to testování dopadlo dobře, žáci nadšení, povídali jsme si o tom, co si rozhodně pamatují, použili jsme naše mobily, smysluplně. V tomhle máme dohody a ty opravdu fungují. Domluvili jsme se, k čemu ty technologie použijeme, co si vzájemně nepřejeme. Zatím probíhá respekt.
Ještě pár fotek ze třídy:
A co vy? Už blooketujete nebo blooketíte? Mě to naučila Petra Boháčková, tak to šířím dál. Díky, Petro.
Páteční PS: Dneska jsme ještě řešili, jakou strategii volit, jestli na rychlost, nebo na správnost. A jedna z vět do penálu byla: „Uvědomil/a jsem si, že si musím zvolit svoje tempo.“ Vyplatí se o takových věcech se žáky uvažovat. Reflexe.
Slávek Hora
Jo. Blooket je super. Tady návod jak do něj rychle dostat spoustu dalších cvičení.
http://ipadvetride.cz/?s=Blooket
Libore, díky za návod. 🙂
Slávek