Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

O zodpovědnosti a improvizaci

Zveřejněno v 17 června, 202216 června, 2022 od Slávek Hora

Už minule jsem psal o tom, že jsem se sedmáky animoval. Byla to vlastně zakázka.

A nemohl bys je to naučit, my bychom rádi natočili nějaký krátký film v hodině.

Proč ne, mohlo by nás to bavit, vyzkoušíme a naučíme se na tom spousty věcí. Zkusíme rozvinout i tak křehké věci, jako je zodpovědnost a improvizaci. Zodpovědnost předávám žákům programově, plánovaně.

Co budeme k práci potřebovat, kdo co přinese, jak si to zařídíte, co potřebujete ode mě?

Vzniká vlastně plán našeho projektu – v našem případě to bude ta animace, vzniká jakýsi check list, který si odškrtáváme, odškrtávají žáci. Je to jejich projekt, přinesl jsem jen tu velkou otázku – animaci. Tvořím s nimi stručnou kostru postupu, aby se neztratili, aby byla nějaká opora. Námět, scénář, potřeby, kdo co přinese, aplikace, postprodukce, výstup a místo k nahrání výstupu.

A jaké role ve skupině budete potřebovat?

Důležitá otázka, co budeme dělat s těmi, kteří nepracují a „blbnou“? To je vaše zodpovědnost. Přijďte mě požádat o pomoc. Budu se stejně ptát, co právě děláte, jak se daří a jestli něco nepotřebujete.

Jaká jsou kritéria dobré práce?

Vyplatí se je definovat spolu se žáky. Tak třeba to může být délka příspěvku – animáku, zvuk, citace, licence – závisí to na tom, o čem jsem už mluvili, případně jakou dovednost spolu hodláme rozvinout, o čem budeme bádat.

Všechno máme připravené, rozpracované, potřebujeme už animovat, animační studia dovezena, rozbalena. My nemáme pomůcky, XY nedorazil/a.

Tak co s tím budte dělat?

My?

Ano.

A hned poznáte, jestli tým dokáže improvizovat.

Potřebovala bych pustit k počítači s tiskárnou.

Ale beze všeho, co budete tisknout?

No ty pomůcky k animaci.

A když pak vidím ten výsledek, jsem spokojen a oceňuji, že si poradili a dokázali improvizovat, když spolužačka nedorazila.

Jak to příště tedy zařídit?

Hledáme cesty, diskutujeme v týmu, posunujeme se. I já jsem zaznamenal neúspěch. Koupil jsem knihu Jak se naučit animovat v 10 snadných lekcích (BISHOP-STEPHENS, Will. Jak se naučit animovat v 10 snadných lekcích. Praha, 2017. Super lekce. ISBN 978-80-256-2047-2.).

Podstčil jsem jednomu osiřelému týmu s tím, že je tam zajímavé  cvičení o pixilaci. Nezaujalo. Odvrženo. Nebojte se, budu to zkoušet dál.

Vy se můžete podívat, jak nám to šlo. Jsou to formáty MOV a MP4, tak snad vám to půjde pustit.

Největší wau mám asi z Cesty do Prahy. Holky, díky. Abyste tomu rozuměli – velké překážky – nemáme pomůcky, Green Screen nám sebral zelenou i z podkladového obrázku, zkusili jsme černobílou verzi, já tomu zvuku nerozumím, aha, tak takhle to tam můžu duplikovat (rozuměj zvuk).

Slávek Hora animující a improvizující

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • School Innovation Forum
  • Čtu si… Čteš si… Čti si!
  • Jak to mají v Portugalsku
  • Upoutej mě… v iMovie
  • Jak jsme dodělali labyrint

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Archivy

  • Červen 2025
  • Květen 2025
  • Duben 2025
  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Leden 2025
  • Prosinec 2024
  • Listopad 2024
  • Říjen 2024
  • Září 2024
  • Červen 2024
  • Květen 2024
  • Duben 2024
  • Březen 2024
  • Únor 2024
  • Leden 2024
  • Prosinec 2023
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme