Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Jak TO dostat k žákům – protože se často ptáte

Zveřejněno v 11 března, 202210 března, 2022 od Slávek Hora

Jak TO dostat k žákům?

To je častá otázka na seminářích, webinářích, individuální podpoře. Jedná se o odkazy k připravené práci učitelů. Aby žáci mohli pracovat, když už není distanční výuka.

Jste si na ten digitální svět zvykli, že?

Tak úplně to není, ale s rozmyslem ty jedničky a nuly dokážeme přeci používat i v prezenční výuce.

Tak řekni, jak?

Hodně toho vymyslíme společně, stačí dát hlavy dohromady. A také je to podle toho, co mají žáci k dispozici. Co tedy můžeme s odkazy udělat?

  • zkuste jim dopravit QR kód – v případě, že žáci mohou používat mobilní zařízení – mobilní telefon, tablet (jestli to máte ve škole tyhle věci zapovězené, otevřete to téma znovu na pracovní poradě, protože takhle by to dál nešlo);
  • vložte odkaz do elektronické učebny – nezrušil jsem je, používal jsem je i před 11. březnem 2022. No ano, dneska je dvouleté výročí uzavření českých škol – možná to bude jednou v pedagogickém kalendáři jako „digitálně významný den“. Žáci musí mít k dispozici nějaké zařízení na internetu, pokud to je mobilní zařízení, pak musí mít staženou také aplikaci pro vaši elektronickou učebnu;
  • vložte odkaz do elektronické nástěnky v Padletu – vy ještě nepoužíváte? Tak je čas, paní učitelko, pane učiteli. V Padletu se dají konce adres zaměnit za část adresy, kterou žáci jednoduše zadají do adresního řádku;
  • zkraťte adresu v nějakém zkracovali adres. Osobně mám slabost pro bit.ly. Pokud máte bezplatný účet, můžete také vyměnit koncovou část adresy – stejně jako u Padletu. Rozlišují se tu velká a malá písmena. Za vyzkoušení to stojí a možná si tuhle službu oblíbíte tak, jako já. Pokud mám čas, pak zkrácený odkaz nakopíruji do textového procesoru, vytisknu, rozstříhám a rozdávám žákům;
  • vytvořte pro žáky webové stránky, kam odkaz umístíte – použijte různé polotovary – šel byl do Google webů, polotovarů existuje na internetovém trhu více a jsou v základu bezplatné. Třeba Webnode, Weebly, Wix…

A určitě se zeptejte samotných žáků, ať to vymýšlí s vámi. O to nám přece ve škole jde, aby žáci přemýšleli. Většinou vám žáci vymyslí zajímavá řešení, ze kterých budete překvapeni. Mě překvapují každou chvíli, stejně jako žáci dospěláci.

Dostáváte odkazy k žákům ještě jinak? Napište do komentářů. Těším se na vaše přemýšlení.

Slávek Hora

4 komentáře u „Jak TO dostat k žákům – protože se často ptáte“

  1. Malečková napsal:
    11 března, 2022 (1:55 pm)

    U mě vede QR kód. S ním jsou žáci bleskem na cvičení a můžou třeba opakovat.

    Odpovědět
    1. Slávek Hora napsal:
      11 března, 2022 (8:38 pm)

      Paní Malečková, díky. QR kód je super, záleží na tom, co mají žáci po ruce. S mobilním zařízením je to hračka. Také QR kód rád používám.

      Slávek

      Odpovědět
  2. HoBr napsal:
    11 března, 2022 (3:41 pm)

    Tohle není nic objevného, ale nevím, jestli to někdo (ve škole) používá:
    společná (třídní) emailová adresa

    Buď mají všichni přímý přístup, nebo se používá jako distribuční seznam (konference) pro jednoduché zadávání od učitele – typu 6a@seznam.cz

    Odpovědět
    1. Slávek Hora napsal:
      11 března, 2022 (8:40 pm)

      Honzo, skupinové maily jsou super, máme je ve škole nastavené přímo v administrátorském prostředí tak, aby to měli učitelé co nejjednodušší. Nevyhovuje nám označení třídy, zvolili jsme chemické prvky. Každá třída ví, jaký chemický prvek je ten její, a učitelé tak rychle mohou oslovit žáky celé třídy.

      Slávek

      Odpovědět

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Pohlednice s rozšířenou realitou.
  • A už jste viděli…
  • Jak jsme zase poroučeli umělé inteligenci
  • Tak si tu gotiku slepíme
  • Jak jsme psali reklamy s umělou inteligencí

Nejnovější komentáře

  • Martin Gembec: Opakování pomocí křížovek
  • Petra: Opakování pomocí křížovek
  • Martin Gembec: Opakování pomocí křížovek
  • Petra: Mystery hangout opět na scéně
  • Helena Šilhánková: Mystery hangout opět na scéně

Archivy

  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #programujeme
  • #QR
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2023 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme