Jak TO dostat k žákům?
To je častá otázka na seminářích, webinářích, individuální podpoře. Jedná se o odkazy k připravené práci učitelů. Aby žáci mohli pracovat, když už není distanční výuka.
Jste si na ten digitální svět zvykli, že?
Tak úplně to není, ale s rozmyslem ty jedničky a nuly dokážeme přeci používat i v prezenční výuce.
Tak řekni, jak?
Hodně toho vymyslíme společně, stačí dát hlavy dohromady. A také je to podle toho, co mají žáci k dispozici. Co tedy můžeme s odkazy udělat?
- zkuste jim dopravit QR kód – v případě, že žáci mohou používat mobilní zařízení – mobilní telefon, tablet (jestli to máte ve škole tyhle věci zapovězené, otevřete to téma znovu na pracovní poradě, protože takhle by to dál nešlo);
- vložte odkaz do elektronické učebny – nezrušil jsem je, používal jsem je i před 11. březnem 2022. No ano, dneska je dvouleté výročí uzavření českých škol – možná to bude jednou v pedagogickém kalendáři jako „digitálně významný den“. Žáci musí mít k dispozici nějaké zařízení na internetu, pokud to je mobilní zařízení, pak musí mít staženou také aplikaci pro vaši elektronickou učebnu;
- vložte odkaz do elektronické nástěnky v Padletu – vy ještě nepoužíváte? Tak je čas, paní učitelko, pane učiteli. V Padletu se dají konce adres zaměnit za část adresy, kterou žáci jednoduše zadají do adresního řádku;
- zkraťte adresu v nějakém zkracovali adres. Osobně mám slabost pro bit.ly. Pokud máte bezplatný účet, můžete také vyměnit koncovou část adresy – stejně jako u Padletu. Rozlišují se tu velká a malá písmena. Za vyzkoušení to stojí a možná si tuhle službu oblíbíte tak, jako já. Pokud mám čas, pak zkrácený odkaz nakopíruji do textového procesoru, vytisknu, rozstříhám a rozdávám žákům;
- vytvořte pro žáky webové stránky, kam odkaz umístíte – použijte různé polotovary – šel byl do Google webů, polotovarů existuje na internetovém trhu více a jsou v základu bezplatné. Třeba Webnode, Weebly, Wix…
A určitě se zeptejte samotných žáků, ať to vymýšlí s vámi. O to nám přece ve škole jde, aby žáci přemýšleli. Většinou vám žáci vymyslí zajímavá řešení, ze kterých budete překvapeni. Mě překvapují každou chvíli, stejně jako žáci dospěláci.
Dostáváte odkazy k žákům ještě jinak? Napište do komentářů. Těším se na vaše přemýšlení.
Slávek Hora
U mě vede QR kód. S ním jsou žáci bleskem na cvičení a můžou třeba opakovat.
Paní Malečková, díky. QR kód je super, záleží na tom, co mají žáci po ruce. S mobilním zařízením je to hračka. Také QR kód rád používám.
Slávek
Tohle není nic objevného, ale nevím, jestli to někdo (ve škole) používá:
společná (třídní) emailová adresa
Buď mají všichni přímý přístup, nebo se používá jako distribuční seznam (konference) pro jednoduché zadávání od učitele – typu 6a@seznam.cz
Honzo, skupinové maily jsou super, máme je ve škole nastavené přímo v administrátorském prostředí tak, aby to měli učitelé co nejjednodušší. Nevyhovuje nám označení třídy, zvolili jsme chemické prvky. Každá třída ví, jaký chemický prvek je ten její, a učitelé tak rychle mohou oslovit žáky celé třídy.
Slávek