Ať si kdo chce co chce říká, ať si mamka slzy utírá, přijde v životě každého školního dítka čas, kdy ve fyzice narazí na elektrárny.
Nejlepší by samozřejmě bylo na nějakou se dojet podívat. Spousta elektráren pořádá exkurze, i když některé z bezpečnostních důvodů třeba jen do infocentra. My ale místo osobní návštěvy využili možnosti virtuální prohlídky.
ČEZ má velmi dobře zpracované stránky s výrobními zdroji. Je možné se tam seznámit se všemi typy elektráren, dozvědět se, jak jednotlivé elektrárny fungují a některé i virtuálně navštívit.
Skupiny žáků se za dvě hodiny stanou průvodci po vybrané elektrárně. Provedou nás a představí důležitá místa.
Jenže, jak poznáme, že skupiny odvedly svou práci? Přece si stanovíme kritéria.
Mám vždycky ráda, když kritéria mohou stanovit sami žáci. Takže se tak stalo i nyní. Stanovili dvě oblasti – způsob prezentování a obsah prezentace. Co se týká obsahu, rozhodli jsme se, že musí být předvedeno pět míst a musí být vysvětlen proces, jak se v dané elektrárně vyrábí energie. A ve způsobu prezentace máme kritéria jako neříká odborné názvy, pokud je neumí vysvětlit nebo nečte text (může mít osnovu v ruce), mluví nahlas a srozumitelně. U každého kritéria jsme si vysvětlili, co pod ním vidíme, tedy jsme si řekli, kdy skupina dané kritérium splní.
Teď nás čekají dvě hodiny přípravy a pak průvodcování.
Dám vědět, jak nám to půjde.