Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Zoologická zahrada s rozšířenou realitou

Zveřejněno v 5 listopadu, 20214 listopadu, 2021 od Slávek Hora

Ono to není jen tak rozhodnout se dnes jet se žáky do zoo. Než to všechno zprocesujete, naplánujete, vyberete, podepíšete, oznámíte a vyjedete, změní se pandemická situace a jste doma. Tak co kdybychom si vytvořili zoologickou zahradu ve třídě. Než, nemyslím zvířecí příjmení našich žáků a kolegů. Stačí vzít si telefony…

Tak ty máme zakázané.

No a proto je třeba tohle prolomit a ukázat si, že smysluplně telefon, tablet a počítač dokážeme využít. Zpět ke zvířátkům, školní řád musíte odvážně vyřešit na vašich pracovních poradách.

Stačí si v Google (aplikace pro iOS, pro Android) napsat jméno zvířete. Možná je lepší najít si anglický název zvířete, čímž procvičíme cizí jazyk, rozšíříme slovní zásobu, to jsme taky potřebovali. V mém telefonu to pak vypadá jako na níže staženém obrázku. Klikněte na hledání a zadejte vámi požadované zvířátko.

A jak na to, aby si všichni nezvolili to samé?

No tak při prvním wau bych klidně jedno zvíře použil. Ať si to všichni vyzkoušíme. A pak už tvoříme týmy – použijte barevné exity, barevná víčka, očíslované kamínky, losovací systémy (např. Flippity…). A můžete losovat i zvířata. Každý tým = oddělení naší školní zoologické zahrady. A určitě bych udělal kartičky, velké kartičky, aby žáci viděli, kde je které zvíře, najdeme si o zvířatech podrobnosti. Jaké informace bych vybral pro ostatní spolužáky? Co by rozhodně měli vědět? Mohou vzniknout celé informační systémy, jako v zoo.

A jdeme na tu rozšířenou realitu. Skončili jsme u napsání toho názvu zvířete do aplikace Google. Máme. Pokud má Google zvíře zpracované v AR, objevy se informace trochu níže, zvířátko se rovnou hýbe. Zkusil jsem psa, vyběhl na mě AR labrador. Vlevo dole je pak značka pro AR, klikněte, máte psa ploše vašeho telefonu. Dole najdete ještě proklikl na „Ukázat ve vašem prostoru“. Pohybujte zařízením, aplikace si vytvoří Marker (vzor) a už máte psa v průhledu objektivu vašeho telefonu. Kliknutím na kroužek zvíře ve vašem prostoru vyfotíte, podržíte-li prst na kroužku pro focení, natáčí se video.

Níže si můžete vybrat i rasu psa, který se vám nejvíce líbí. Koukněte také do galerie fotek vašeho zařízení, jestli se zvířátko uložilo ve fotce, či krátkém videu. A jak si je nasdílet v rámci třídy? Můžete zvolit sdílené album Google Photos, můžete vyrobit podletí nástěnku, obyčejnou zeď, ale zajímavé bude třeba vytvořit Padlet mapu, zvíře postavit na místo jeho přirozeného výskytu. Můžeme jít prezentovat, prohlížet si, diskutovat, řešit nepřesnosti, opravovat…

A co všechno jsme se dnes se žáky naučili? To zaleží na tom, co jste záměrně zvědomovali v rámci vaší práce. A to je třeba si naplánovat před hodinou při přípravě. Určitě vás napadnou další věci během hodiny, pozor na ně, aby se vaše hodině nebezpečně nenafoukla. Klidně se žáků pak poptejte, co je napadalo dalšího.

A vnímáte, jak lehce používáme ICT nástroje, jak je to smysluplné, jak tomu dáváme náplň? Myslím si, že žádný z našich žáků neřekne, že tohle dělat nebude. A kdyby se to náhodou stalo, tak s ním zkuste najít formu práce na tohle téma, která mu bude vyhovovat.

Až se situace trochu uklidní a vy skutečně vyrazíte do zoologické zahrady, budete se žáky dostatečně připraveni. Mezitím můžete tuhle rozšířenou zoo využít v projektech napříč celou školou a všemi oborovými oblastmi. Přeji vám dobrou zábavu a hlavně kvalitní vzdělávání s AR.

Vyzkoušeno za vás s některými z vás na učitelské konferenci BUMeeting 23. října 2021 v Brně.

Slávek AR Hora

2 komentáře u „Zoologická zahrada s rozšířenou realitou“

  1. Michaela napsal:
    12 února, 2022 (5:25 pm)

    Dobry den, mohla bych se zeptat, u zviratka, ktere se pohybuje v 3D, nevidim “ ukazat ve vasem prostoru“.
    Jak se prosim k tomu dostanu ?
    Dekuji moc.

    Odpovědět
    1. Slávek Hora napsal:
      15 února, 2022 (7:40 pm)

      Michaelo, pravděpodobně nemáte ve svém zařízení odpovídající čip, který by to dokázal. Pokud máte v okolí nějaká jiná zařízení, vyzkoušejte to na nich.

      Slávek Hora

      Odpovědět

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Jak to mají v Portugalsku
  • Upoutej mě… v iMovie
  • Jak jsme dodělali labyrint
  • Učíme se na UčFestu 2025 ve Světicích
  • Jak si ai vymýšlí

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Archivy

  • Květen 2025
  • Duben 2025
  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Leden 2025
  • Prosinec 2024
  • Listopad 2024
  • Říjen 2024
  • Září 2024
  • Červen 2024
  • Květen 2024
  • Duben 2024
  • Březen 2024
  • Únor 2024
  • Leden 2024
  • Prosinec 2023
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme