Zní to divně, že? Ten titulek. Ale nedávno se mě jedna paní kolegyně na semináři zeptala, jestli ten čas v Classroomscreen náhodou ty žáky nestresuje, když vidí, jak vteřiny ubíhají?!
No, abych se přiznal, nevím. Vůbec jsem se nezeptal, a to bych asi udělat měl.
A pak jsem se shodou okolností v jednom příspěvku Prototýpků na Facebooku objevil Time Timer Max – pro sebe jsem si to nazval morbidně – Hodiny zbývajícího času. Hmmm. Kč 5190,–. že bych napsal Ježíškovi?!
Nápad jsem si uložil pro pozdější použití. A to se vyskytlo dnes. Zkoumal jsem, co má Paul Matthies na svém blogu dalšího. Znáte ho. To je ten, co tam má generátor Trimina, už jsem o něm psal v článku, tedy o tom Triminu. Trimino je hvězdou ve školách.
Okamžitě mě zaujaly Restzeituhr. No to je ono. Tak jaký ciferník se mi vejde na A4? Nechám to tak, jak to má přednastavené, stáhnout PDF (nabízím vygenerované), vytisknout a jdeme bastlit. A co že to mám uprostřed, co drží ručičku? No přece patent. Ale na jaký ciferník to dám? Napadly mě hodiny z IKEA, záležitost Kč 50,–. Tak jedny doma máme, ale nechtělo se mi je bez souhlasu syna ničit, že? Jsou u něj v pokoji. No nevadí, tak zajím to bude na ruční pohon.
Jako že až půjdeš ve třídě kolem, tak hodiny posuneš?! No, to jsem zvědav, kolikrát se ti podaří zapomenout.
Tak to je pravda. Jsem se procházel po domě. Jsem už to říkal mnohokrát, že když přenášíte mozek, hýbete se, tak vymyslíte ledascos. Mám minutku, fotografickou. Koupil jsem si ji někde z čínského obchodu, je na stativový šroub. Ciferník přidělám lepící gumou, než mě napadne něco lepšího. Ciferník taky musím podlepit, příští vyrobím z tvrdšího papíru.
Jako bych slyšel Herminonu:
To nebude fungovat?!
Nefunguje, protože se to otáčí celé. Důležité poznání: je určitě žádoucí vlepit mezi ciferník hodin a ciferník zbývajících hodin mezikroužky – jak to píše Paul v návodu. A koupit ty hodiny. Takže mě čeká nákup hodin v IKEA, abych mohl svou práci dotvořit. Zatím bude vše fungovat na mechanický pohon, prostě občas zapomenu posunout.
Ještě mám jednu myšlenku:
Vezmi to do školy žákům, oni to dotvoří a dovymyslí.
Tak na to se těším. A co vyrábíte vy? A jaké jsou vaše slepé cesty?
Slávek Hora