Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Pojďte se mnou do hodin 2

Zveřejněno v 24 září, 202117 září, 2021 od Slávek Hora

Že jsem dostal výzvu, tedy zakázku na hodiny s IT v ZŠ TGM Otrokovice, to už víte z minulého článku. Tak teď k tomu zeměpisu.

Zadání se víckrát změnilo, ale vůbec mi to nevadilo, jsem zvyklý reagovat rychle, improvizovat. Nakonec z toho bylo 45 minut zeměpisu v 9. ročníku na téma Česká republika. První hodina ve školním roce. Tak půjdeme do toho. Sepsali jsme si s panem učitelem přípravu – na dálku, jak jinak, pomocí sdíleného dokumentu, komentáře, doplnění výstupů podle RVP ZV, ŠVP školy a Digitálních gramotností v uzlových bodech vzdělávání.

Jen připomenu tu zkušenost z první hodiny češtiny, kde nám kolísal signál internetu. Takže jsem s tím víceméně nějak počítal, případně udělám ze svého telefonu hotspot. Přesunuli jsme se ale do jiné třídy, navíc jsme připojili tablety na tu „správnou“ síť.

Jdeme na to. Postaveno na Padletu – schéma mapa. Nejdříve vylosujeme skupiny, sbíráme jména a příjmení do formuláře, kopíruji do losovacího kola ve Flippity. Rozlosováno, přemísťujeme se do skupin.

Cestovat se letos moc nedalo, bylo to s komplikacemi. Ale po ČR to celkem šlo. Kam byste se chtěli podívat? Kam byste nás ostatní chtěli pozvat? Jaké místo byste chtěli navštívit?

Vysvětlujeme si technikálie. Je super, když se vám ve třídě objeví technicky zdatní partneři – žáci a vy je můžete využít jako pomocníky, sdělí řadu věcí třídě za vás.

Nástěnky v Padletu neznali, seznámíme se. Cílem je vytvořit interaktivní mapu. Internet drží, tak to je dobrá zpráva.

Růžové plus na přidání příspěvku vidíte? Zadáte místo, a můžete přidávat fotku.

A umíte si stáhnout fotku do tabletu? A můžeme to udělat?

Fotku stahovat umí, ti co měli pochybnosti, vyslechli krátký postup od zdatnějších žáků. Zároveň také, kde ji najdeme v tabletu.

A můžeme jen tak použít fotografie z internetu?

Následuje diskuze o vyhledávání autorských práv, jak si nastavit Google, možnost vyhledávat fotografie s volnými licencemi na Pixabay.com nebo Pexels.com. Také o tom, že jsou licence Creative Commons a kde najít vysvětlení těchto licencí.

Perfektní. Přikládáme fotky, pracujeme v týmu, plníme týmové role, filtrujeme práva na Google, stahujeme fotky do tabletu, přikládáme na Padlet.

Práce končí, 45 minut hodiny zeměpisu utíká jako voda v Dřevnici. Reflexe, představení práce. Jak se nám dneska pracovalo, co jsme se dozvěděli nového, co si odnášíme z hodiny, co nám zůstává?

Tak třeba i vaše mapa. A je to takhle bezpečné?

Přemýšlíme, co by se mohlo stát, jak je tahle mapa „zneužitelná“. Dohodli jsem se, že nástěnku zaheslujeme. Takže na ni může jen pan učitel Lukáš Macek, deváťáci a já. Nechám vás nakouknout. 🙂

Také přemýšlíte společně se žáky o bezpečnosti vašeho IT počínání? jaká je vaše digitální stopa a jak o ni pečujete?

Věříte, že za ty dvě hodiny jsem nestihl vyfotit jedinou fotku? 45 minut vyučovací jednotky, to je na mě příliš rychlé, příliš krátké. A co teprve pro žáky. Přimlouvám se za bloky hodiny, aspoň 90 minutovky. No, uvědomuji si, že některé 45 minutovky mohou být nekonečné. Ale tohle snad bylo svižné, zajímavé a smysluplné. Aspoň to tak vypadalo na exitkách, které mi žáci stačili sepsat. Díky, deváťáci.

Slávek Hora

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Krásné léto
  • Dokončená opakovací únikovka
  • Konečně už to stiskni
  • Únikovka jako opakování
  • Digitální hudebka

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Archivy

  • Červen 2025
  • Květen 2025
  • Duben 2025
  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Leden 2025
  • Prosinec 2024
  • Listopad 2024
  • Říjen 2024
  • Září 2024
  • Červen 2024
  • Květen 2024
  • Duben 2024
  • Březen 2024
  • Únor 2024
  • Leden 2024
  • Prosinec 2023
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme