Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Vyjmenované básničky

Zveřejněno v 11 června, 202110 června, 2021 od Petra

Myslím, že už víte, že učitelé a učitelky u nás ve škole si mě můžou „půjčit“ do hodiny. Třeba když chtějí pracovat s tablety a nejsou si jistí, že by všechno technicky zvládli. Nebo můžu být víc jako párová učitelka. Prostě jak chtějí a jak se domluvíme.

I byla jsem takhle jednou půjčena do čtvrté třídy. Při rozhovoru s paní učitelkou jsme se domluvily na třech hodinách, bohužel jsem tu první musela zrušit. Ale druhá už úspěšně proběhla a ta poslední nás čeká za týden.

Domluvily jsme se také na obsahu hodin. A na tom, co by se děti měly naučit pokud jde o práci s ipadem a co si zopakovat. A dvojhodina Vyjmenované básničky byla na světě.

Jakých očekávaných výstupů se Vyjmenované básničky týkají? V revidovaném RVP už má své místo Digitální kompetence. V projektu PPUČ vznikl web gramotnosti.pro a tam najdete materiál, který se jmenuje Digitální gramotnost v uzlových bodech vzdělávání. V něm jsou formulované očekávané výstupy. Ve Vyjmenovaných básničkách jsme mířili (míříme) k těmto výstupům a kompetencím:

Digitální kompetence:

  • ovládá běžně používaná digitální zařízení, aplikace a služby; využívá je při učení i při zapojení do života školy a do společnosti; samostatně rozhoduje, které technologie pro jakou činnost či řešený problém použít
    DG-2-1-03 Při školní práci využívá svěřená zařízení a doporučené digitální technologie;
  • vytváří a upravuje digitální obsah, kombinuje různé formáty, vyjadřuje se za pomoci digitálních prostředků
    DG-2-2-01 Vytváří jednoduchý digitální obsah (texty, tabulky, obrázky, audio, video), vyjadřuje se za pomoci digitálních prostředků ke splnění stanovených cílů.
    DG-2-3-04 Soubory sdílí se svými blízkými a učiteli pomocí zadané digitální technologie.

A co jsme v hodině dělali? Před hodinou jsem našla deset básniček a rozstříhala je vždy na tři části tak, aby bylo možné rýmem navázat. Rozstříhané kousky si děti vzaly a hledaly své spolužáky do skupiny. Víc instrukcí nedostaly, jen, že skupiny budou po třech. Velmi rychle pochopily, že hledají rýmy a případně je zajímá obsah (básnička o muzeu – vrátného strašily kostry ještěrů). Trocha zmatku a skupiny byly na světě.

Pak jsme krátce zopakovali slovní druhy a vyjmenovaná slova. V aplikaci Decide Now jsem připravila několik vyjmenovaných slov (tři nebo čtyři od každé obojetné souhlásky) a každý žák ve skupině si vylosoval jedno slovo. Slova si žáci zapsali. A tady skončila hodina.

Co budeme dělat příští hodinu? Přece skládat básničky. Musí obsahovat vylosovaná slova. Pak budeme vyhledávat fotografie, které by básničku ilustrovaly, stáhneme je do iPadu (připomeneme si autorská práva). A modří už asi tuší … ano, fotky rozmluvíme. Básničky nebudou říkat žáci, ale věci na fotkách. Aplikace ChatterKids rulez.

Ukážeme si, jak hotové básničky poslat do mého iPadu za pomoci Airdropu. A já je vložím na Padlet a nástěnku nasdílím paní učitelce.

A vám o tom zase za týden napíšu. Těšíte se?

 

2 komentáře u „Vyjmenované básničky“

  1. DasaF napsal:
    11 června, 2021 (10:25 pm)

    Těším se nejen na příští díl vyjmenovaných básniček, ale že příští rok se snad iPadů dočkáme a s mými čtvrťáky vyzkouším.

    Odpovědět
    1. Petra napsal:
      13 června, 2021 (6:54 am)

      Jsem zvědavá, jak Vyjmenované básničky dopadnou. A doufám, že se dozvíme, jak to bude fungovat u vás 🙂

      Odpovědět

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Měli jsme ve třídě návštěvu a Přemyslovce k tomu
  • Pohlednice s rozšířenou realitou.
  • A už jste viděli…
  • Jak jsme zase poroučeli umělé inteligenci
  • Tak si tu gotiku slepíme

Nejnovější komentáře

  • Martin Gembec: Opakování pomocí křížovek
  • Petra: Opakování pomocí křížovek
  • Martin Gembec: Opakování pomocí křížovek
  • Petra: Mystery hangout opět na scéně
  • Helena Šilhánková: Mystery hangout opět na scéně

Archivy

  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #programujeme
  • #QR
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2023 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme