Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Je libo párty hru do výuky?

Zveřejněno v 7 května, 20217 května, 2021 od Petra

Říká se, že nejlepší přípravy jsou „schodišťovky“, nápady, které vás napadnou, až když už se po schodech blížíte do třídy. Tohle můžu podepsat. Pak jsem si taky všimla, že o super věcech se člověk dozvídá jen tak mimochodem, mezi řečí, když jde třeba o prezenční školení, tak je to typicky během přestávek na kávu. Nebo ve škole během takového pátečního odpoledního povídání s kolegy o všem možném a o ničem.

No a během jednoho takového pátečního povídání říká kolega (díky Nicku): „Hej, znáš Gartic Phone?“ (on sám ho taky získal během povídaní s jiným kolegou).

Už asi víte, že mě baví ve výuce používat hry, aplikace apod., které původně pro výuku určeny nebyly. A že jich je. Tak třeba qr kódy. Ty původně neměly s výukou nic společného. A Gartic phone je taky původně párty hra, hraje se online, v prohlížeči, na jakémkoli zařízení a může ji hrát až 14 hráčů.

Jak se hraje? Ten, kdo hru zahajuje (bude pak jedním z hráčů) klikne na tlačítko Start.

Z nabídky vybere variantu hry – my jsme hráli tu variantu normální (počet kol je stejný, jako počet hráčů). Co nabízí ty další možnosti budu muset ještě prozkoumat. Hráčům, které chceme do hry pozvat, se nasdílí odkaz, který si zkopírujete kliknutím na tlačítko Invite. Hráči se do hry přihlásí – vyplní své jméno (nebo přezdívku, to už je na vás, jak se s žáky domluvíte). Pak už můžete spustit hru kliknutím na Start.

Nejprve se všem hráčům zobrazí řádek pro zápis nějaké věty. Věta by měla bláznivá, je to přece původně párty hra. My jsme si dali před zahajením hry práci s tím, že jsem si ukázali, jak bláznivou větu vymyslet a každý si jednu větu připravil.   Když má každý hráč zapsáno, hra se posune dál.

Teď už jsou všechna kola omezena časem. V tomhle kole přijde každému hráči věta, kterou napsal někdo ze spoluhráčů a potřeba ji nakreslit. Tohle byla věta, která přišla jednomu z hráčů.

A tohle je obrázek, který ten hráč nakreslil.

Někdo další, kdo pak tenhle obrázek dostal, o něm napsal tuto větu.

A další obrázek k téhle větě byl tento.

A tak dál. Trochu to připomíná Tichou poštu.

Na konci hry se objeví rekapitulace. U každého z hráčů je možné si prohlédnout posloupnost toho, jak se věta proměňovala (viz předchozí obrázky) nebo naopak zůstávala stejná.

Co jsme během hodiny zažili? Zopakovali jsme si některá slovíčka, někteří se možná naučili nová. Museli jsme reagovat docela rychle (čas pro zapsání věty je dost krátký). Museli jsme zapojit kreativitu (někomu se dařilo více někomu méně, jedny létající nůžky byly přímo výstavní). Zažili jsme legraci i po hodině – někteří žáci chtěli zůstat a prohlédnout si všechny vzniklé rekapitulace.

Asi jste poznali, že šlo o hodinu angličtiny a distanční výuku. A co u vás, půjde to použít během nějaké hodiny?

5 komentářů u „Je libo párty hru do výuky?“

  1. DasaF napsal:
    7 května, 2021 (4:23 pm)

    Děkuji!!!!!! 😃
    Hrajeme s kolegyněmi a dětmi na dálku Krycí jména, tohle bude báječné. Už se těším, až vyzkoušíme.

    Odpovědět
    1. Petra napsal:
      7 května, 2021 (6:41 pm)

      No, Krycí jména budu muset ještě prozkoumat, díky za připomenutí. Vám, Dášo, pěknou zábavu s Gartic phonem 🙂

      Odpovědět
  2. DasaF napsal:
    9 května, 2021 (9:05 pm)

    Tak vyzkoušeno při rodinném hraní (Česko-Polsko-Anglie) a bylo to super. Hra potěšila i rozesmála všechny generace naší rodiny. Krycí jména jsou https://codenames.game

    Odpovědět
  3. RadekCh napsal:
    13 května, 2021 (12:35 pm)

    Využil jsem na snad poslední on-line hodině tohoto školního roku v 8. třídě (český jazyk – mluvnice). První praštěnou větu měli žáci vymyslet podle předem daného schématu (PKs – Po- …). U dalších už jsem jim žádné podmínky nekladl, aby je to nebrzdilo v kreativitě.
    Při závěrečné prohlídce výtvorů byla legrace a měl jsem úlevný pocit, když jsem viděl a slyšel, jak se děti smějí. Myslím, že je to fakt bavilo.
    Plánuji, že se minimálně k těm prvním větám vrátíme, abychom se přesvědčili, jestli se do toho schématu trefili, nebo ne.
    Co se týče nastavení, zvolil jsem možnost vlastní.
    U času jsem nastavil „dynamika“ – časovač se spustí, až když většina svoji větu/ kresbu odešle, počet kol jsem nastavil na nejnižší, což podle mé zkušenosti znamená, že počet kol odpovídá vždy zhruba polovině počtu přihlášených hráčů.
    Moc děkuji za tip! 🙂

    Odpovědět
    1. Petra napsal:
      13 května, 2021 (4:08 pm)

      Moc díky za reflexi, Radku, a za sdílení zkušeností. Zrovna mě teď čeká psaní článku na zítra a nějak tápu, co psát a jestli vůbec psát … A váš komentář mě zase trochu nakopl. Díky za to.

      Odpovědět

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Pohlednice s rozšířenou realitou.
  • A už jste viděli…
  • Jak jsme zase poroučeli umělé inteligenci
  • Tak si tu gotiku slepíme
  • Jak jsme psali reklamy s umělou inteligencí

Nejnovější komentáře

  • Martin Gembec: Opakování pomocí křížovek
  • Petra: Opakování pomocí křížovek
  • Martin Gembec: Opakování pomocí křížovek
  • Petra: Mystery hangout opět na scéně
  • Helena Šilhánková: Mystery hangout opět na scéně

Archivy

  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #programujeme
  • #QR
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2023 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme