Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Věřte nevěřte

Zveřejněno v 29 ledna, 202128 ledna, 2021 od Petra

Ještě jedna distanční předělávka toho, co bylo původně určeno pro prezenční výuku. I tahle hra vychází z diplomové práce Moniky Šrajlové Katalog námětů k opakování učiva fyziky na ZŠ formou hry.

Hra se jmenuje Věřte nevěřte a jejím cílem je odhalit v sobě nesprávné představy a pokusit se je odstranit. Tématem první hry je gravitace. Obsahuje deset tvrzení, některá jsou pravdivá a jiná ne. V původní hře se pro hráče vytiskne pracovní list s tvrzeními. Žáci se rozhodují, jestli jsou jednotlivá tvrzení pravdivá nebo ne.

My jsme ale v distanční výuce. Takže jsem tvrzení o gravitaci přepsala do Google formuláře.

Žákům jsem nasdílela odkaz na formulář a nechala čas na vyplnění. V původní hře je dále práce metodou Sněhové koule (žáci utvoří dvojice a společně se dohodnou na odpovědích na tatáž tvrzení, pak totéž ve čtveřici ještě ve větší skupině). V naší hodině jsem vynechala dvojice a hned ze žáků utvořila skupiny. Skupiny se z hlavní místnosti Teamsů rozešli do vedlejších místností a společně odpověděli na stejné otázky, na odpovědi se museli dohodnout. Také se domluvili, kdo bude za skupinu prezentovat to, jak na otázky odpovídali.

Odpovědi na tvrzení se za celou třídu (i za jednotlivce) promítly v části Odpovědi jednotlivých formulářů, což je příjemný bonus oproti papírové variantě. Prezentace odpovědí jednotlivých skupin proběhla až příští hodinu.

Po prezentacích jsme diskutovali nad správnými odpověďmi. Oceňuji, že původní materiál obsahuje i argumentace k vyvrácení nesprávných představ.

Pro reflexi jsem založila a žákům nasdílela nástěnku v Padletu se třemi otázkami: Které tvrzení ti připadalo nejtěžší a proč? Jakým způsobem jsi ostatní přesvědčoval/a? Jak jste vyřešili situaci, když měla skupinka problém se dohodnout?

     

Z reflexe mimo jiné vyplynulo, že žáci neznají vývěvu (i když jsme si během individuálního odpovídání vývěvu ukázali, protože se někteří žáci na ni ptali).

Tak co říkáte, vyzkoušíte tuhle hru i vy?

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • School Innovation Forum
  • Čtu si… Čteš si… Čti si!
  • Jak to mají v Portugalsku
  • Upoutej mě… v iMovie
  • Jak jsme dodělali labyrint

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Archivy

  • Červen 2025
  • Květen 2025
  • Duben 2025
  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Leden 2025
  • Prosinec 2024
  • Listopad 2024
  • Říjen 2024
  • Září 2024
  • Červen 2024
  • Květen 2024
  • Duben 2024
  • Březen 2024
  • Únor 2024
  • Leden 2024
  • Prosinec 2023
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme