Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Prezentace – pojďme na tu interaktivní a sdílenou

Zveřejněno v 15 ledna, 202113 ledna, 2021 od Slávek Hora

Když po nás (rozuměj po mně a Petře Boháčkové) na nějaké konferenci v přípravné fázi chtějí prezentaci, říkáme, že nic takového nevedeme, že prezentace je mrtvá.

Tak to je skandální tvrzení.

No připouštím, ale řada lidí prezentace nadužívá. Žáci, posluchači pak trpí tenisovým syndromem.

Co to je?

Pořád hýbou hlavou zleva doprava. Usínají. Ve škole. A pak následuje otázka:

A tu prezentaci nám pošlete?

Proto mám pak dojem, že bychom jim ty prezentace mohli rovnou poslat a nikam nechodit. Tak to se teď hodí. Přesto máme raději aktivní a interaktivní hodiny, semináře a webináře.

Možná to znáte a budu jen nosit dříví do lesa, možná se mezi vámi najde někdo, kdo to nezná, tak pro něj tento článek je.

Ještě jeden postřeh – když už se ty prezentace dají sdílet, tak je sdílejte, poskytněte žákům, posluchačům materiály.

Cože? To je ale moje práce?!

Nechci Vás rozčílit, tak se raději vydáme k té interaktivitě. Kdyby mi někdo nasdílel prezentaci se střevy – tedy s náhledem na ostatní snímky a menu s nástrojovou lištou – pošlu ho do háje, možná ještě mnohem dál. Ale já to mám vymyšlené, respektive jsem se taky inspiroval.

K porovnání – prezentační mód.              Se střevy prezentace

U koho?

No nebudu to tajit. Inspirovala mě na jaře Irena Fričová – zdravím – na jednom webináři AISIS Kladno. Zkonstatoval jsem, že:

To je teda dost dobrý, to si půjčím.

Tak dnes na to došlo. Běžná sdílená prezentace, v mém případě to byl strýček Google a jeho sdílené prezentace, byla to zakázka do jednotné školní platformy.

Ukazujeme si, co se s jednotlivými snímky dá dělat. Tak např. můžete zjišťovat pomocí škály jakou mají Vaši žáci náladu. Jednoduchá čára, na ni čísla. Účastníci přiřazují nakopírované objekty na škále. Vy na začátku položíte zásadní otázku. Může to být klidně ledolamka.

Jak je to možné?

No nasdílíte jim prezentaci jako editorům a domluvíte s nimi pravidla: upravovat budeme podle pokynů, nebudeme odbíhat na další snímky, stejně nevíte, co s nimi. Takže vezmi nakopírovaný objekt a umísti ho. Bude Valentýn, tak jsem zvolil srdíčka, navíc potřebujeme podporu, už jsme doma dost dlouho.

Hotovo a jdeme dál. Dál jsou nakopírované lístečky. Musíte mít připravené otázky, na které se chcete ptát a účastníci webinář zapisují odpovědi. Jednoduchý nástroj a vy si čtete, co by si účastníci přáli, co se chtěli dnes naučit… Další snímek je také o lístečcích, jen jsou nakopírované v bateriích. Vezmi si lísteček, umísti ho na plochu a napiš… Vymyslete si úkol. Přesouváme lístečky po ploše – procvičujeme si práci s myší. Představte si, že to budete učit žáky, je to jemná motorika.

Ještě jsem zapomněl, že nechávám účastníky vyzkoušet, co to umí. Takže zařadíme snímek, kdy si vyzkouší vytvořit si svůj tvar s barvou, ohraničením, můžete si cvičně zkopírovat. To je snímek „ke zničení“. A už se ozývá:

To je dobrý.

To mám radost. A jak to použijete ve Vašich hodinách?

  Snímek „ke zničení “– vyzkoušení

Někdy musím popostrčit já, dneska se dařilo, účastníci diskutovali a přinášeli hned své nápady, aby inspirovali své kolegy.

Tak zkusíme ještě obrázek a k němu anglická slovíčka. Mám to připravené, tak slovíčka přemisťujte na místa v obrázku. Super je, že to je relativně anonymní, takže účastníci, žáci pracují v bezpečném prostředí. Chtěl jsem, aby si procvičili a mohli dělat klidně chyby, tím se přece učíme. Obrázek jsem si půjčil z aplikaci MyPlay Home – tu už znáte z jiného článku.

Poslední aktivita, která směřuje už k reflexi – nedokončené věty. Nejdůležitější část naší prezentační aktivity.

My jsme si dnešní setkání na webináři užili. Ještě nás čekaly další nástroje a práce s nimi.

A koho jsi měl dneska na webináři?

Dnes to byli pedagogové z Masarykovy základní školy v Dymokurech. Moc jim děkuji za trpělivost a aktivitu. Bez nich by to totiž nebylo tak úžasné.

A co vy? Vyzkoušíte ve výuce sdílenou interaktivní prezentaci? Distanční výuka je proto jako dělaná.

Slávek Hora (interaktivně) prezentující

 

2 komentáře u „Prezentace – pojďme na tu interaktivní a sdílenou“

  1. Kejsy napsal:
    16 ledna, 2021 (2:55 am)

    Nazdar Slávku,
    jsem z toho trochu na větvi 😀
    Chápu to správně, že mohu skrz Meet nasdílet prezentaci bez střev a děti v ní můžou manipulovat s objekty?
    Já měla pořád za to, že když při spuštěné prezentaci kliknu do prostoru, přesunu se na další slide.
    Tak to musím taky mít interaktivní prezentace 😀 Zatím je mám jen „speakovací“

    Odpovědět
    1. Slávek Hora napsal:
      16 ledna, 2021 (10:10 am)

      Ahoj Simono. Všichni účastníci to mají puštěné v módu „se střevy“. Pracujete s tím stále tak, jako byste upravovali. Není to spuštěné v prezentačním režimu. Z prezentace najednou není prezentace tak, jak ji známe.
      Slávek 🙂

      Odpovědět

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Jak to mají v Portugalsku
  • Upoutej mě… v iMovie
  • Jak jsme dodělali labyrint
  • Učíme se na UčFestu 2025 ve Světicích
  • Jak si ai vymýšlí

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Archivy

  • Květen 2025
  • Duben 2025
  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Leden 2025
  • Prosinec 2024
  • Listopad 2024
  • Říjen 2024
  • Září 2024
  • Červen 2024
  • Květen 2024
  • Duben 2024
  • Březen 2024
  • Únor 2024
  • Leden 2024
  • Prosinec 2023
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme