Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Co mě těší – bilancování

Zveřejněno v 11 prosince, 202010 prosince, 2020 od Slávek Hora

Tak mohl bych psát o používání ICT, ale dneska jsem si řekl, že už toho za celý rok bylo dost. Že je třeba se podívat na to, co mě těší, udělat si radost z toho, co se pozitivního kolem nás děje.

Z čeho mám tedy radost?

  • Ze smysluplnosti využívání ICT ve školách. Už se neptáme po množství aplikací, ale po tom, jak je nasadit do výuky. Distanční i prezenční. Že možná dost věcí z ICT zachováme i do prezenční výuky.
  • Z používání jednotných platforem. Už se to na nás nehrne všemi možnými a nemožnými kanály.
  • Z přemýšlení o bezpečnosti našeho ICT konání. Souvisí to s používáním jednotných platforem.
  • Ze zájmu o webináře i semináře s tematikou smysluplného využívání ICT, kam přijdou kolegové, studenti i rodiče. Stává se z nás parta. Máme společný zájem – vzdělávání, vzdělání a seberozvoj.
  • Z ohlasů na takové webináře a semináře. Určitě o tom ještě něco napíšu. Dávám dohromady všechny podklady a to chvíli trvá.
  • Ze zájmu o jiný způsob hodnocení, protože tahle doba si žádá jiné pohledy. Co se jen vyrojilo otázek na formativní hodnocení. Ve vzduchu je cítit obrovský zájem. Převeďme ho v činy. Dávejme žákům i ostatním další šance, přichytávejme je při úspěchu. Jen tak budeme mít motivované zájemce o vzdělávání, vzdělání i o vlastní posun. Nabíjí to i Vás.
  • Ze zjištění, že se žáci i my dospělí stále učíme. A že díky zvoleným strategiím budujeme svoje životní kompetence.
  • Že dodržujeme dohodnutá pravidla, která jsou stále jasnější a přehlednější, nejsou to zákazy. Myslím jiná pravidla, než ta, která nám dávkují politici.

Z čeho radost nemám?

  • Z kolegů, kteří ještě nepochopili, k čemu máme „ty nástroje“ v podobě techniky, programů a aplikací. Ale dávám jim další šanci, oni to určitě zvládnout, když jim poskytneme podporu. Poskytujte podporu, informujte je, ukazujte jim cestu, sdílejte. Zákazy nic neřeší, je třeba tu ICT džungli kultivovat.
  • Z nesmyslné smrště testů po tom, co nastoupili žáci do některých škol. Co nás pudí k tomuhle počínání? Třeba mi to někdo jednoduše vysvětlí. Ne, podklady pro hodnocení neberu. Podkladů mám dost z práce žáků v distanční i prezenční výuce. Vidím ten posun, a ten hodnotím. Ptám se na to, co se naučili, jestli potřebují pomoc a jak jim ji mohu poskytnout. Oni mi to říkají, jen se musím vhodně ptát a musím jim k tomu vytvořit podmínky, bezpečné prostředí.

Vidíte, že ta technika se mi sem přece jen dostala. Tak pojďme se naladit na Vánoce. Jak jinak než za pomocí nástrojů ICT. Použil jsem k tvorbě slovních mraků webovou stránku. Až si vytvoříte svoje mraky, nezapomeňte si je stáhnout. A to je v angličtině „download“. Bezplatně to neumí vše, ale mě stačí ta neplacená verze Wordartu. A jak nástroj použijete vy? Těším se na Vaše nápady. Co těší Vás? A z čeho naopak nemáte radost?

Vzpomínám si na jeden projekt v ERASMU+ z roku 2016 Moudře jíst. Hostili jsme žáky a kolegy z 5 evropských zemí. Bylo před Vánocemi. Pozvali jsme je do Třeboně na kapra – na to, jak se chová, jak ho připravujeme na vánoční stůl. A po návratu z exkurze jsme s nimi vytvořili Wordartové tvary s vánočními přáními v jazycích projektových partnerů. Vytiskli jsme. Mezitím se nám ve vestibulu objevil vánoční stromeček – další tradice. Wordartové tvary v jazycích 6 evropských zemí jsme vystřihli, udělali do nich dírku a pověsili na školní vánoční stromeček.

Slávek Hora

2 komentáře u „Co mě těší – bilancování“

  1. Bilancování napsal:
    12 prosince, 2020 (8:19 am)

    Naprostý souhlas a moc hezky napsané a wordart je super nápad i na Vanocni prani, teď tvorime i na gymnáziu a posíláme partnerům Erasmu

    Odpovědět
    1. Slávek Hora napsal:
      12 prosince, 2020 (9:48 am)

      Díky za zpětnou vazbu. I za to, že využijete nápad s Wordartem. Krásné předvánoční dny. 🙂 Slávek

      Odpovědět

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Jak si ai vymýšlí
  • Když chcete něco udělat se 3D tiskem
  • Jen takový ai pokus
  • Když klíčujete na zelenou
  • Další hra do hodin angličtiny

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Archivy

  • Květen 2025
  • Duben 2025
  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Leden 2025
  • Prosinec 2024
  • Listopad 2024
  • Říjen 2024
  • Září 2024
  • Červen 2024
  • Květen 2024
  • Duben 2024
  • Březen 2024
  • Únor 2024
  • Leden 2024
  • Prosinec 2023
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme