Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

PostCodeWeek 2020 – 2. část – a co na to šesťáci?

Zveřejněno v 23 října, 202021 října, 2020 od Slávek Hora

Tak na začátek musím říct, že s šesťáky se ještě moc neznám. To my překonáme, už dávám jejich křestní jména. Ještě nám trochu drhnou pravidla, ale byl by div, kdyby tomu bylo jinak. Tak nejdřív pokus o vstup do Classroomu.

Nefunguje nám internet.

To je tak, když se switch rozhodne odebrat se do IT ráje. To víme dnes, minulý týden se pátralo, ale pátrejte si při hodině, když na Vás čekají rozdychtění šesťáci. A ještě je téma CodeWeek.

No dobrá, nevadí. vyzkoušíme si takovou hru na kódovač, přenašeč a stavěč.

K tomu jsem doma zrekvíroval LEGO. Musel jsem improvizovat, protože se nám to domácí LEGO nějak z chlapeckého pokoje vytratilo. No co, jsou to šesťáci, tak to bude jednodušší. Potřebujeme trojice, rychlé dělení, rozdělení na role, rychlé vysvětlení pravidel, doptávají se, super.

Kódovač koukne na LEGO stavbičku, převede to do kódovacího jazyka, řekne přenašeči, ten informaci donese stavěči. Vysvětlí, co má stavěč dělat a běží zpět ke kódovači. Přenašeč nemůže vidět ani originál LEGO stavby u kódovače, ani u stavěče. Takže vůbec netuší, co je na začátku, ani na konci. Protože nám trojice nevyšly, měli jsme i dva porovatele. Chlapci viděli zajímavé věci a po skončení aktivity nám povyprávěli.

Vyprávěli i kódovači, přenašeči a stavěči. Postřehy to byly zajímavé. Nesložitější bylo vymyslet ten jazyk, jak to předat. Jedna skupina vymyslela, že bude ukazovat úhly pomocí postavení rukou. To zakázáno nebylo, příště bychom mohli pravidla upravit tak, aby se tohle nesmělo. Tím se aktivita rozhodně stane náročnější.

Takže reflexe, jo?

Jasně, aktivita bez reflexe je k ničemu. Tak dobře, ne k ničemu, ale jak jinak chcete žákům dokázat, že tohle je právě učení, tohle jsou strategie, kterými se budují kompetence. Takhle jim to samozřejmě neříkáte. Šesťáci mají svůj jazyk. A to byst koukali, co toho vymysleli a viděli, co si uvědomili.

Tak to bylo na rozehřátí. Teď se koukneme do budoucnosti, do rozšířené reality.

Vytáhl jsem Marker ptáčka z Quiver.

Jeeeeee, to známe, on bude pochodovat a zobat žížalu.

Dobře, tak to vynecháme a jdeme rovnou k AR MAKR.

To už šesťáci neznali, takže jsem se mohli dát do práce. Trochu omezující byl ten internet, přenášejte si obraz z iPadu do dataprojektoru bez wifiny. Nebo rychle to nastavujte, když máte plnou třídu dětí. Jsou skvělí, dali to i bez obrazové situace. Vysvětlujeme si, jak to funguje, pracujeme zatím s předpřipravenými situacemi – moje město (Londýn) bylo shledáno jako trapné, většina se vrhla na mýtické příšery, objevilo se také oceánské dobrodružství, prasátka nebo výlet do vesmíru.

Scénu máme nastavenou, tak klikneme na kameru a jdeme natáčet film?

A to máme do toho jako mluvit?

No jasně, jinak tam z toho příběhu nebude nic.

Tak někteří ještě mají slabé hlásky, moc toho v tom pracovním ruchu není slyšet. Řada z nich se plazila po kolenou, po břiše, aby získali co nejlepší záběry. To ještě vylepšíme, protože se tomu budeme chtít určitě věnovat i příště. Teda zatím nevíme, kdy to bude.

Ještě jsme stihli poslat hotové filmy z Fotek do učitelského iPadu a už jsem museli končit. Na oběd se v téhle době musí jít včas a podle harmonogramu, tak abychom neměli nějaký COVID průšvih. Diskuze probíhala i po cestě na oběd. A já měl radost, že jsme si sice hráli, ale učili se „programovat“. A že to byla zábava, protože tak to má ve škole být. Tak ještě dát vědět, že akce v ZŠ a MŠ Chraštice proběhla a nezapomenout si stáhnou osvědčení na jméno jednotlivých žáků. Šesťáci budou mít určitě radost.

Slávek Hora

 

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Jak si ai vymýšlí
  • Když chcete něco udělat se 3D tiskem
  • Jen takový ai pokus
  • Když klíčujete na zelenou
  • Další hra do hodin angličtiny

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Archivy

  • Květen 2025
  • Duben 2025
  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Leden 2025
  • Prosinec 2024
  • Listopad 2024
  • Říjen 2024
  • Září 2024
  • Červen 2024
  • Květen 2024
  • Duben 2024
  • Březen 2024
  • Únor 2024
  • Leden 2024
  • Prosinec 2023
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme