Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
Menu

Černá krabička

Zveřejněno v 2 října, 20202 října, 2020 od Petra

Každé září, když mám novou šestou třídu, vytahuju na světlo černé krabičky. Co že to je?

Před několika lety jsem navštívila švýcarský CERN, kde jsme jeden celý den měli workshopy, které vedli lektoři z  kanadského institutu Perimeter. Začali jsme právě černými krabičkami.

Jak taková černá krabička vypadá? Podívejte se na fotku.

Tahle je vyrobená z plechovky od kávy. Jsou do ní vyvrtané 4 otvory. Uvnitř je kroužek na klíče a dva provázky jsou provlečené tím kroužkem. Když se zatáhne za jeden z konců, pohne (zatáhne) se jeden z dalších. Protože jsou provázky provlečené kroužkem, je to většinou ten do kříže. Ale ne vždycky.

A co s tím? Ukazujeme si, jak pracují vědci. Zkoumají nějaký fyzikální jev nebo nějaký problém a pak vysloví hypotézu. Tu ověřují. My jsme letos zařadili i vědeckou konferenci. Žáci ve skupinkách prezentovali, co a hlavně jak vyzkoumali.

Během “konference” se žáci naučili se zrcadlit iPady, prezentování i zkoumání bylo opravdu opravdu nápadité.

To, že vědec do problému nevidí, simuluje pokyn “Nesmíte krabičku otevřít.”Na konci žáci čekají, že se dozvědí, co je správně. Jenže jako i ve vědě, správně je všechno. Dokud chování provázků odpovídá tomu, co žáci vyzkoumali, mají pravdu a jejich závěry prostě platí. Ovšem tak zklamané děti, které odcházejí z téhle hodiny, jen tak neuvidíte.

Tak co říkáte, zkusíte černé krabičky?

 

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Mentimeter.com na dálku
  • Nejsou ponožky jako Ponožky
  • Každý sám a přece spolu
  • Trochu té AR – rozšířené reality – do vyučování
  • Velikonoce a dovolená

Nejnovější komentáře

  • Petra: Mentimeter.com na dálku
  • Blanka Uhljarova: Mentimeter.com na dálku
  • Slávek Hora: Typografie? Pojďme se to naučit.
  • lucie: Typografie? Pojďme se to naučit.
  • Martina: Mentimeter.com na dálku

Archivy

  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #QR
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace
© 2021 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme