Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Převrácená třída – využití ve fyzice

Zveřejněno v 7 dubna, 202022 dubna, 2020 od Petra

Bude to znít asi divně, ale to, že jsou zavřené školy, se našemu projektu Erasmus+ KA2 Giants velmi hodí. Jednou z nových metod výuky, kterými se náš projekt zabývá, je totiž převrácená třída.

Převrácená třída je vlastně takové obrácené vyučování, kdy učitel (nebo žáci, což mi připadá jako vyšší level) připraví výukový materiál, typicky nějaký videotutoriál, který si žáci projdou dříve, než mají hodinu ve škole. Tam pak už řeší jen případné otázky nebo provádějí například pokusy. Videotutoriály jsou opatřené doplňujícími otázkami, které pomáhají žákům látku pochopit, nebo ověřují, jak danou látku pochopili.

Vzdělávacím materiálem ale nemusí být vždycky jen videotutoriál. Může to být i graasp.eu, místo pro všechno. Místo, kde můžete vytvářet interaktivní vzdělávací prostory/třídy.

Jak pak takový interaktivní výukový prostor může vypadat z pohledu žáka? Pojďme nakouknout do třídy, kterou jsem nazvala Postav atom.

Každý žák se před vstupem musí „podepsat“ (já jsem se svými žáky domluvená, že zapíší své křestní jméno a případně pro rozlišení i první písmeno v příjmení).

Pak se před nimi otevře seznam záložek – stránek s úkoly, které budou postupně procházet. Stránky mohou být doplněny o odkazy na další materiály, například na periodickou tabulku prvků, která je sama interaktivní (tahle obsahuje český název prvku, anglický i latinský a třeba i to, kdo a kdy prvek objevil).

Úkoly na stránkách jsou interaktivní, obsahují různé přetahování či možnosti vybírání z nabídky. Žáci mohou také sami označovat, jak jsou si tím kterým úkolem jistí, či jak dobře ho zvádli.

   
Připravená třída může také obsahovat PhET interaktivní simulace, o kterých jsem již dříve psala.

V takto pojaté třídě nesmíme zapomenout na závěrečnou reflexi, která může být tvořena třeba i nástěnkou v Padletu.

Je asi jasné, že práce v takto pojaté třídě je především v rukou žáka. Učitel má přehled o tom, jak žáci postupují, ale to si ukážeme až jindy.

 

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • 3D tisk mapy
  • Jak jsem si hráli na burzu – legální opisování
  • Jak jsme psali recenze
  • Důležitá dovednost na iPadu – anotace
  • Výtah do vesmíru

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #Nezařazeno
  • #Oslavujeme
  • #Prezentujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Pokus UD 1:1 UD ALL

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme