Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Co dokáže Padlet – co všechno si pro něj vymyslíte

Zveřejněno v 13 března, 202025 března, 2020 od Slávek Hora

Padlet je nástěnka. O nástěnkách jsme tu už psali – viz článek o LinoItu, ten ostatně můžete použít také. Jedna věc je nástroj a druhá věc je jeho efektivní využití. A o to využití právě teď jde. Doba nám ukazuje, jak důležité je takové nástroje znát a jak důležité je je efektivně využívat v době uzavření škol. Pojďme na to, nebojte se, nic složitého to není.

Na začátku jedno omezení – Palet se rozhodl, že Vám povolí bezplatně jen tři nástěnky, zbytek chce zaplatit. Ti, kteří využívali Padlet v době bezplatné, mají všechny své vytvořené nástěnky + 3 bezplatně. Tak to mám 19 + 3 nástěnky. A mám takový dojem, že s nimi vydržím až do důchodu. Když už nějakou nástěnku nepotřebuji, vyexportuji si třeba PDF, smažu ji a založím si novou nástěnku znovu. Vše do limitu 19 + 3 – to je tedy můj případ. Spolusuperblogerka Petra Boháčková jich má vytvořených víc, tedy víc + 3.

Občas se také stane, že Padlet nefunguje. U nás je to spíš otázka poskytovatele internetu a množství zařízení připojených. Děti se vrátily ze zavřených škol, počet zařízení se zvýšil a nároky na internet vyrostly do víkendových čísel.

Už mám nástěnku smazanou a zakládám novou. Vyberte si uspořádání. Už v této chvíli musíte mít vymyšlený způsob použití nástěnky. To je přesně to, co tvrdíme s Petrou už od začátku. Abyste mohli využívat technologie ve výuce, musíte mít vymyšlenou základní filozofii použití. Stejně někam uhnete, ale ta základní myšlenka, proč tuhle nástěnku máte v hodině, ta zůstává.

Máme uspořádání? Tak jaké já si pro Vás vymyslím? Rád používám sloupce – v nepěkném českém překladu Padletu „polička“ – zadávám do takového uspořádání práci v týmech. Vy můžete např. do takového uspořádání zadávat jednotlivé předměty, týdny, po které budou uzavřené školy… Je to na Vás. pro Vás si dnes zvolím „obyčejnou“ zeď. Přidávejte cvičně příspěvky – dole vpravo je velké plus, tak přes něj. A můžete přikládat pestrou paletu podob Vašich příspěvků. Pište text, malujte, přikládejte fotky, videa, zvuky… Prozkoumejte si to, proto tuhle nástěnku máte. A já Vám ještě dám možnost komentovat příspěvky a lakovat je – můžete si to navolit v nastaveních Vaší nástěnky, i tu podobu lajků, dám Vám tak srdíčka, jako na Twitteru.

Ale postupně. Nástěnku pojmenujete, můžete do popisu dopsat další motivaci, popis účelu nástěnky. Zvolte si ikonu, nemusíte. Vytapetujte si – můžete dát i vlastní obrázek, nezapomeňte na autorská práva. Dobré je si zvolit část adresy, aby se Vám lépe adresa sdělovala třeba žákům. Moje nástěnka má adresu Padlet.com/slavahora/koronavirus. I když sdílení podletích nástěnek je luxusní, to ještě uvidíte. Nastavujte dál, barevné schéma, druh písma… Stanovte si určitě, kde se má poslední příspěvek objevit, nechávám první, a zapínám Vám komentáře a reakce (to jsou ty srdíčkové lajky). Můžete jednotlivé příspěvky i schvalovat, můžete nechat vulgární slova nahrazovat smajlíky – tady nevím, jak to bude fungovat s češtinou. Nezapínám.

Vpravo nahoře Další a jste připraveni k vystavení Vaší nástěnky. Všechno. Do Vašeho prvního příspěvku napište pokyny – hlavně stručně a věcně. Klikněte mimo příspěvek a ten je zveřejněn. Vlastní příspěvek může upravovat jen ten, kdo ho vystavil, nebo správce. Vystavte a začneme šířit naši adresu. Takže obešlete žáky mailem – Padlet.com/slavahora/koronavirus. Pozor, nemusíte to dělat takhle. Všimněte si, že nahoře je slovo Sdílení – rozklikněte a vyberte si způsob sdílení. Je tam i Google Classrom, úžasné je šíření pomocí QR kódu.

Když popojedete dolů, tak tam najdete export nástěnky – na začátku jsem psal o tom, že když nástěnku ukončíte, tady si stáhnete do požadovaného formátu. Já jsem jednu nástěnku před jejím předěláním (protože mám jen 19 + 3 nástěnky) vyexportoval, aby mi zůstala do mého učitelského portfolia. Uložil jsem si do formátu PDF, můžete si ji prohlédnout. Nelekejte si, vyběhnou na Vás Vikingové.

Abych to shrnul. Nepotřebujete tedy e-learningový systém, postačí Vám třeba padletí nástěnka a už řídíte výuku on-line. Důležité je se nebát, zkoušet, dělat chyby, posunovat se vpřed. To jsme měli dělat před touhle mimořádnou situací, nevadí, že k tomu přistupujeme až teď, třeba to opravdu pohne českým školstvím. Nikdy není pozdě. Vzhůru do toho. Moje nástěnka má adresu Padlet.com/slavahora/koronavirus. Dodržujte pravidla, za to předem děkuji. Založte si svůj Dashboard se třemi nástěnkami, využívejte je efektivně. Zasahujte, když někdo nedodržuje pravidla, řiďte Vaši nástěnku. Až se to Vaši žáci naučí, můžete jim dát právo spoluadministrovat určitou nástěnku – řešíte v Nastaveních – vybavuje se mi věta z Pelíšků – „A to jsem ti chtěl tu nástěnku svěřit“.

A pokud se Vám bude tenhle systém líbit, vyberte si Vaše předplatné na další padletí nástěnky.

Slávek Hora

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Slavíme narozeniny
  • Jak jsem ověřovali něco, se pořádně ověřit nedá
  • Měli jsme ve třídě návštěvu a Přemyslovce k tomu
  • Pohlednice s rozšířenou realitou.
  • A už jste viděli…

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: Slavíme narozeniny
  • Renata Balejová: Slavíme narozeniny
  • Slávek Hora: Slavíme narozeniny
  • Petra: Riskuj
  • Zuzana Melecká: Slavíme narozeniny

Archivy

  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2023 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme