Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

ZOO na iPadu – dejte aplikaci pedagogický rozměr

Zveřejněno v 14 února, 202015 února, 2020 od Slávek Hora

O tom, kam chodím pro aplikace, kde se inspiruji, o tom jsem už psal kdesi dřív. Pokusíme se dneska pojmout to trochu jinak. Máme aplikaci, máme ji nakoupenou, máme ji nainstalovanou v iPadu. Zní to skoro jako zadání matematického problému. On to také problém skutečně je. Ve škole totiž musíme přijít na to, co se při používání aplikace vlastně učíme. Ukážeme si to na jedné efektní aplikaci. Jmenuje se Petting Zoo (pro iOS, pro Android) od Christophera Niemanna. Jen upozorňuji, že aplikace není „zadarmo“ – nemám to slovo rád, používám spíš bezplatně. Špičkoví programátoři potřebují také z něčeho žít.

Zajímavý je i článek v App Storu pro iOS. Píší v něm, že určitě rádi chodíte do zoo. Skutečné zoo se opravdu aplikace nevyrovná, takže určitě s dětmi vyražte. Ale takové – cituji – vylomeniny – asi v zoo nezažijete. Nechte v aplikaci děti, žáky objevovat aktivity tím, že budou pohybovat prsty po ploše tabletu. A už tu máme tu pedagogiku, využití aplikace – doleva, doprava, nahoru, dolů – vnímáte to už? Pro předškoláka, kterého chcete právě tyhle termíny naučit zábavnou formou. Pro použití na zápisu do první třídy, odbouráte tak komunikační bariéry, smysluplně využijete mobilní techniku. A můžete se dítěte ptát na další  záležitosti. Co se asi bude dít na dalších obrázcích? A kdy to skončí? Jaká další zvířátka v naší kreslené aplikaci máme? Ano správně. Máme tu představivost, předvídání, vypravování, zapamatování… A hned toho víte o Vašem malém příteli, který sedí před Vámi, hodně. A když toho už dost víte, můžete ho dál rozvíjet.

A od toho jsme my učitelé. Pojďme společně lidsky rozvíjet naše malé přátele a nechme se jimi rozvíjet, abychom byli lepšími lidmi, rozuměj – vnímavějšími průvodci vzdělávacími léty dětí. Dávejme věcem ve škole smysl, používejme promyšleně strategie k budování kompetencí dětí.

Pomůže nám, když budeme o práci přemýšlet, když se našich malých přátel zeptáme na konci vyučováni, co se naučili, čím se dneska bavili, co pro ně bylo nové, co si odnáší, o čem budou vyprávět doma mámě a tátovi.

A nebojme se také zeptat, co pro ně můžeme udělat v dalších dnech, aby jim bylo ve škole lépe, aby se toho víc naučili, aby se cítili bezpečně. Nechte si to klidně i zapsat, zhmotní se to. Bude to mít trvalejší platnost. Můžete pak zápisky použít při společném hodnocení nějakého celku, zavzpomínat na překonané překážky, na společné úspěchy.

     Klikněte na obrázek, bude kino.

Jak jsem nahrál tu povedenou taškařici na video? Říká se tomu záznam obrazovky iPadu, ale tím Vás provedu zase jindy, milí moji spoluprůvodci.

Slávek Hora

PS: Vím, měl jsem použít lepší mikrofon, příště se polepším.

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Jak si ai vymýšlí
  • Když chcete něco udělat se 3D tiskem
  • Jen takový ai pokus
  • Když klíčujete na zelenou
  • Další hra do hodin angličtiny

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Archivy

  • Květen 2025
  • Duben 2025
  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Leden 2025
  • Prosinec 2024
  • Listopad 2024
  • Říjen 2024
  • Září 2024
  • Červen 2024
  • Květen 2024
  • Duben 2024
  • Březen 2024
  • Únor 2024
  • Leden 2024
  • Prosinec 2023
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme