Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Classcraft podruhé

Zveřejněno v 6 prosince, 20196 prosince, 2019 od Petra

Krátká informace o tom, jak jsme v používání Classcraftu odminule pokročili.

Pro  jeho využívání se zatím rozhodlo sedm učitelů v různých třídách a různých předmětech. Vyzkoušeli jsme si sdílení tříd mezi učiteli. To jde (asi bezproblémově, rozhodně lépe než v neplacené) v placené verzi. V neplacené verzi jde jen vytvořit něco, čemu říkají multi-class. V něm je vidět, že žák je členem několika tříd, ale neproběhne třeba automatický přenos skupin. Každý učitel si musí skupiny nastavit sám (rozdělení do skupin jsme si mezi učiteli, kteří učí v jedné třídě a chtějí Classcraft používat, domluvili předem). Co se mi teď jeví jako nejsnažší způsob sdílení tříd v neplacené verzi je vytvoření a používání jednoho přihlášení pro víc učitelů.

Přidělení postav členům skupin, a pak jejich vzhled, už řešil každý učitel po svém. Někdo postavy žákům přidělil (třeba já, stejně si postavy budeme po cca měsíci a půl střídat, tak mi to tak přišlo rychlejší), jindy to učitel nechal na žácích. Pokud si žáci změní postavu, jejich dosažená úroveň jim zůstane zachována.

Představení Classcraftu žákům jsme věnovali dvě hodiny. Během první jsme se seznamovali hlavně s přidělováním bodů (za co a jaké body budou udělovány, to jsme také mezi učiteli dopředu domluvili). Během druhé si pak žáci vyzkoušeli vytvořit si ve hře účet, upravit svou postavu apod. Pracovali jsme v online verzi na iPadu, všechno fungovalo správně.

Nyní jsme ve fázi tvorby questů. Ty jsou dostupné i v neplacené verzi. V podstatě svou přípravu na hodiny (jednotlivé aktivity tvoří jednotlivé úkoly v questu) zabalíte do příběhu. Pak už jen rozmístíte úkoly na vybranou mapu a přidělíte quest žákům. Quest ale tvořit nemusíte. Prostě žákům úkoly jen zadáte, tak jako to udělal třeba pan učitel na španělské škole.

V hodinách angličtiny, kde máme teď téma zvířata a pokud jde o gramatiku přítomný čas průběhový, to plánujeme tak, že si žáci budou moci vybrat z několika questů – domácí mazlíčci, bájná zvířata, ohrožená zvířata, zvířata žijící u nás ve volné přírodě. Budou obsahovat některé podobné části (třeba slovní zásoba na části zvířecího těla), jiné části se budou lišit. Všechny questy budou zakončeny tvorbou nějakého výstupu. Tady ještě váháme, jestli ten výstup bude pro všechny podobný nebo to necháme volně na žácích.

Mezi žáky vidím spíš nadšení, i když někteří, kteří nehrají počítačové hry, se mi zatím zdají zmatení. Možná proto, že nevědí, co od toho čekat.

Takže, držte nám palce. Nebo víte co? Pojďte do toho s námi.

 

 

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • School Innovation Forum
  • Čtu si… Čteš si… Čti si!
  • Jak to mají v Portugalsku
  • Upoutej mě… v iMovie
  • Jak jsme dodělali labyrint

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Archivy

  • Červen 2025
  • Květen 2025
  • Duben 2025
  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Leden 2025
  • Prosinec 2024
  • Listopad 2024
  • Říjen 2024
  • Září 2024
  • Červen 2024
  • Květen 2024
  • Duben 2024
  • Březen 2024
  • Únor 2024
  • Leden 2024
  • Prosinec 2023
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme