Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Malý princ, hlášení číslo 2

Zveřejněno v 15 listopadu, 201915 listopadu, 2019 od Petra

Druhé hlášení. Od posledního příspěvku jsme se s kolegyní a dětmi sešly už dvakrát. Při posledním setkání (v tomto týdnu) jsem si všimla, jak jiné teď děti jsou. Už jsou více žáci, než děti ze školky.

Co se za ten čas odehrálo? Děti se s paní učitelkou zaměřily na princip Rozvíjej se. K tomu přečetly kapitolu O růži. Mezi cíle celého bloku patřilo například objevování sebe sama, seznámení se s hodnotami a zkoumání emocí.

Pokud jde o knížky, nezůstalo jen u Malého prince. Společně s paní učitelkou četly díl z Křemílka a Vochomůrky (ten díl, kde se zpívá „Vstávej semínko, holala“ – umím díky tomu latinské slovo Verbascum). Z pohádky Pyšná princezna si zazpívaly Rozvíjej se poupátko, kde pak mluvily o tom, kdo je pyšný a dostalo se i na další vlastnosti. Pracovaly i s představou, právě když poslouchaly text z Malého prince.
A co jsem dělala já? V době, kdy jsme se neviděly (myslím s dětmi a kolegyní), jsem narazila na knížku Malý princ, kterou ilustrovala Eliška Podzimková. Hned mi bylo jasné, že ji s dětmi využijeme. Ona totiž existuje aplikace Artivive – iOS, Android), která obrázky v knížce za pomoci rozšířené reality rozhýbe a oživí. Aplikace umí oživit i jiná umělecká díla.
A moc se mi hodilo, že se mi jeden obrázek, když jsme si knížku prohlížely, oživit nepodařilo, prostě mi nějak nefungoval, růže se nerozvíjela. Díky tomu jsme s dětmi hned měly úkol – opravit knihu.
Pro práci se děti rozdělily do dvojic. Ve dvojici si domluvily, jakou nakreslí květinu, kdo nakreslí květinu jako poupě a kdo už rozkvetlou. Na domluvě a práci ve skupině určitě musíme zapracovat, jedné dvojici se podařilo nakreslit obrázek rozkvetlé louky a obrázek několika kaktusů. Taky se ukázalo, jak se hodí kamarád, který nám pomůže, to když se chlapci rozlilo pití a on sám to nestíhal utřít.
Pak děti použily aplikaci HP Reveal (iOS, Android), která využívá rozšířenou realitu a v ní spojily nerozkvetlou květinu (ta slouží jako marker) a květinu rozkvetlou (ta se objeví jako overlay).
Nakonec zbyl ještě čas si rozkvetlé květiny prohlédnout i u ostatních skupin.
 
Mise splněna, kniha opravena 🙂

1 komentář u „Malý princ, hlášení číslo 2“

  1. IVa.J napsal:
    15 listopadu, 2019 (11:07 am)

    Moc pěkná inspirace!! Děkuju za nápad i za zpracování.

    Odpovědět

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Jak to mají v Portugalsku
  • Upoutej mě… v iMovie
  • Jak jsme dodělali labyrint
  • Učíme se na UčFestu 2025 ve Světicích
  • Jak si ai vymýšlí

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Archivy

  • Květen 2025
  • Duben 2025
  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Leden 2025
  • Prosinec 2024
  • Listopad 2024
  • Říjen 2024
  • Září 2024
  • Červen 2024
  • Květen 2024
  • Duben 2024
  • Březen 2024
  • Únor 2024
  • Leden 2024
  • Prosinec 2023
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme