Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Konference Eminent 2019

Zveřejněno v 8 listopadu, 20198 listopadu, 2019 od Petra

Ve dnech 6. a 7.11. se v polské Varšavě konala každoroční konference Eminent. Tato konference je pořádaná organizací European Schoolnet, která sdružuje ministerstva školství nebo jimi řízené organizace z celé Evropy. Účastní se jí evropští experti ve vzdělávání, zástupci ministerstev školství a firmy působící ve vzdělávání. 

Akce se koná každým rokem v jiné zemi Evropské unie. Letos tedy ve Varšavě, v budově univerzitní knihovny. Zde pár letošních postřehů.

Ústředním tématem byla inovace, chápaná z pohledu celoškolního přístupu. Hlavním řečníkem prvního dne byl Ron Canuel, kanadský vzdělávací stratég, který ve své prezentaci přirovnal školství k ekosystému rybníka a zamýšlel se nad tím, proč školství vypadá jako ekosystém, který má problém s vývojem. 

Nezapomněl zmínit ani využití technologií ve vzdělávání. I zde využil docela zajímavý příměr – většina lidí vnímá technologie jako něco, co způsobí, že staré auto (starý kočár) pojede rychleji, ne že se samotné auto změní. Prostě zůstane starým autem/kočárem, jen bude rychlejší.

Doporučil se soustředit hlavně na well-being učitelů, na což se  teď hlavně zaměřuje ministerstvo školství v Kanadě. Tedy ne na výsledky testů (jak se to nyní děje např. v USA – často během své přednášky tyhle dva systémy srovnával).

V průběhu několika prezentací se řečníci, kteří mluvili o uspořádání třídy, zmínili o tom, jak bývá uspořádáno prostředí školkové třídy – místo na výuku, na hraní, na samostatnou práci … a mluvili o tom, že stejně by mohla být uspořádána i školní třída. Na to pak navázal  na workshopu Bart Verswijvel a připomněl knihu Davida Thornburga From the campfire to the holodeck. 

Zajímavý se mi zdál koncept, kdy na jevišti vystoupili dva řečníci, kteří spolu vedli rozhovor. 

Také mě zaujalo, že věta o tom,  že žáky připravujeme na povolání, která v tuhle chvíli ještě neexistují byla řečena už v roce 1952 (asi, snad jsem si to zapamatovala dobře). 

Během odpoledne jsem se zúčastnila ještě dvou workshopů. První byl věnován tomu, jak můžeme upravit prostředí školní třídy a celé školy, aby se v nich žákům učilo lépe, který vedl výše zmíněný Bart Verwijvel. Během druhého workshopu jsme se zamýšleli nad možnostmi udělování různých titulů školám, zda je něco takového potřebné, zda takové označení přináší škole spíše benefity nebo výzvy. 

Druhý den dopoledne jsem měla možnost i já vystoupit s krátkým příspěvkem o naší Fututre Classroom lab.

Celkově se mi letošní Eminent zdál mnohem více praktičtěji zaměřen než ten loňský. Ale ani letos jsem se nedal přehlédnout rozdíl v prezentování – hosté ze zámoří tak nějak dokáží do své prezentace vtáhnout publikum lépe, než evropští řečníci.

 

 

 

 

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Jak to mají v Portugalsku
  • Upoutej mě… v iMovie
  • Jak jsme dodělali labyrint
  • Učíme se na UčFestu 2025 ve Světicích
  • Jak si ai vymýšlí

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Archivy

  • Květen 2025
  • Duben 2025
  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Leden 2025
  • Prosinec 2024
  • Listopad 2024
  • Říjen 2024
  • Září 2024
  • Červen 2024
  • Květen 2024
  • Duben 2024
  • Březen 2024
  • Únor 2024
  • Leden 2024
  • Prosinec 2023
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme