Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Dobrodružství s QR kódem 2

Zveřejněno v 19 dubna, 20199 dubna, 2019 od Slávek Hora

Slíbil jsem Vám pokračování, tak tady je. A přečetli jste si Komenského větu? Jak na tom vlastně jste? Věřím, že vy, kteří čtete náš blog, dobře, tak ještě motivovat další kolegy.

Minule jsme tvořili QR kód pomocí generátoru QR kódu ve webovém rozhraní. Existuje samozřejmě více takových prostředí. Prozradím ještě jedno: https://www.qrcode-monkey.com

Máme tenhle generátor rádi. Proč? Do srdečního štítku (učitel dějepisu jako heraldik amatér se nezapře) se dají vložit obrázky. Můžete volit přednastavené, můžete si stáhnout vlastní. Je to intuitivní – Ad Logo Image. Máte? Vpravo generujete QR kód. A stahujete. Zase na místo, které si určíte, máte nastavené ve Vašem počítači, mobilním zařízení. V našem QR kódu je odkaz na generátor QRCode Monkey:

Jestli chcete tvořit text, telefonní číslo nebo další podobu? To najdete vše nahoře v prvním řádku.

Dneska budeme tisknout. Trošku provětráme i barevnou tiskárnu. Nemáte? Nevadí, ale je to rozhodně lepší. Hned uvidíte, proč.

Připravuji si práci pro žáky třídy. Počet žáků znám, může někdo chybět. Vytvořím si tolik QR kódů s odkazy na práci, kolik je skupin. Asi nejjednodušší budou skupiny pro čtyřech. QR kódy rozstříhám (ideálně 4 kusy), zamíchám. Pokud bude žáků více, dílky rozstříhávám dál. A už přicházejí moji žáci, vítáme se, a já rozdávám jako vstupneky do hodiny části QR kódů. Ještě je sice přestávka, ale udělují se první istrukce. Sestavte si QR kód a podle toho si sedněte do skupin po čtyřech.

Koukáte, jak nevyrovnané skupiny se Vám podařilo sestavit? Víte, že to v některé skupině nebude fungovat? Do pravidel třídy vždy připisuji učitelské pravidlo veta – poslední slovo v rozhodování o sestavení týmu je moje. Většinou ho nemusím použít, učí se spolupracovat napříč celou třídou.

No a co dál? No práci máte „zakletou“ v QR kódu, tak načítejte. Použijte vlastní mobilní zařízení, použijte školní iPady.

Kolik času budete na práci potřebovat?

Ještě jsem nevyčerpal všechny svoje nápady, tak zase příště. 🙂 A vy také můžete pracovat, tady máte jeden z QR kódů. Uhádnete, co je na obrázku?

Slávek Hora

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Jak si ai vymýšlí
  • Když chcete něco udělat se 3D tiskem
  • Jen takový ai pokus
  • Když klíčujete na zelenou
  • Další hra do hodin angličtiny

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Archivy

  • Květen 2025
  • Duben 2025
  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Leden 2025
  • Prosinec 2024
  • Listopad 2024
  • Říjen 2024
  • Září 2024
  • Červen 2024
  • Květen 2024
  • Duben 2024
  • Březen 2024
  • Únor 2024
  • Leden 2024
  • Prosinec 2023
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme