S deváťáky jsme se po testu šikovnosti ještě u práce s micro:bitem zdrželi. Protože jsme s touhle třídou už navrhovali různé hry, rozhodli jsme se zkusit vyrobit hry, které by nějak využívaly micro:bit.
Žáci pracovali ve skupinách. Nejprve prozkoumali možnosti, které nabízí internet. Tím, co našli, se nechali inspirovat, ale nalezené hry různě modifikovali. Někteří vymýšleli hry úplně nové. První hodinu končili tím, že měli vytvořený návrh hry a domluveno, co si kdo příští hodinu přinese (kartony, lepenku, lepidlo, alobal, …). Micro:bity s příslušenstvím (baterie, krokosvorky, vodiče) jsem poskytla já.
Další hodiny žáci pracovali na výrobě her a na programech, kterými hru budou ovládat.
Na fotografiích vidíte návrh hry, program a hotovou hru.
V této hře žáci vytvořili bludiště, kterým musela projít kulička z vodivého materiálu. Když se dostala do cíle, uzavřela elektrický obvod a micro:bit zaznamenal bod. To byl plán. Nakonec došlo k modifikaci – místa, kde kulička sepnula elektrický proud a tedy se připočetl bod, jsou v bludišti dvě. Tak mohou hrát dva hráči proti sobě.
Možné vylepšení hry (nalezeno na internetu) – zavěsit bludiště na provázky a kuličkou, resp. bludištěm pohybovat jen pomocí provázků.
Vyrobené hry byly opravdu různé. Jedna se hrála přímo na micro:bitu jen pomocí tlačítek A a B, další hra byla vlastně hudebním nástrojem (žáci ji pojmenovali Hudební drátky, což mě trochu připomnělo Medvědí proutky :-)), další vidíte na fotografii níže. V ní je potřeba se trefit míčkem do určitého místa, tím se započítá bod).
Celá práce trvala tři (jedné skupině 4) hodiny, po každé hodině postup své práce zaznamenávali (stačila fotografie) na Padlet, tam také popsali pravidla vyrobené hry.