Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Historky o…

Zveřejněno v 13 prosince, 202413 prosince, 2024 od Slávek Hora

Máte rádi historky? A mohl bych to vidět? Klasik. Ale já mám opravdu rád historky. Jsou barevné a je to párty hra.

Jakože párty ve škole?

Jistě. Když je k tomu příležitost, potřebujeme něco procvičit, jdeme do takových her. Klidně můžeme mít v hodině párty. Však už jste si mohli přečíst články o GarticPhonu, malování s umělou inteligencí atd., takové hodiny jste s námi mohli prožít na mnoha konferencích, workshopech.

Dneska zvolíme papírové kartičky. I když Petra Boháčková už mi ukazovala i elektronickou podobu. Kam ona na ty všechny nápady chodí?

Začíná hodina, jak jinak – suplovaná, ale už jsme měli historky i na češtinách, které jsem učil, v dějepisu, protože je jedna edice ze středověku, na informatice, protože procvičujeme informatické myšlení.

Začínáme tím, jak se ptáme, jaké otázky používáme.

A ony jsou druhy otázek?

Jistě, otázky zjišťovací – můžete na neodpovědět ano/ne; otázky doplňovací – musíte doplnit větou další relevantní informace. Vyzkoušíme, no jo, je to tak. tak jdeme do hry.

Přečtu vám zadání, vy si napíšete pár otázek, pak se budete ptát a pátráme po příběhu.

Zatímco žáci vytvářejí otázky po přečtení zadání na lícové straně kartičky, čtu si příběh na rubu kartičky. Aha, tak to bude bžunda, nebo to bude docela náročné. Uvidíme, jak se žáci s příběhem popasují. Pravidla si můžete upravit, mohou se ptát skupiny žáků, mohou se ptát ti, kteří se hlásí, můžete se ptát popořadě… Důležité je si naslouchat, je docela zbytečné, ptát se stále na to samé. Je třeba si zapisovat, odškrtávat… Management nechám na žácích, však oni si s tím poradí.

Hra začíná, nejdříve je patrný ostych, tak neučím tu každou hodinu, získáváme spolu vztah, budujeme důvěru. Doprovázím otázky mými komentáři, jásám nad zajímavými informacemi, občas zlomyslně maluji čárky za stejné otázky: „Tahle už tu byla, pojďme poslouchat.“

Nakonec jsme dnes protočili čtyři kola, v tom posledním nám to už šlo docela pěkně, přišli jsme na princip. Protože balíčků vlastním asi 10, měnili jsme i tematiku. Ano, druhů kartiček je více, všechny nejsou pro děti, pozor na to.

Ještě reflexe, dnes jen palcujeme. Za mě je spokojenost, žáci si odnáší zážitek ze hry, ale také informace o druzích otázek, procvičili jsme „otázkování“ v celkem bezpečném prostředí, dozvěděli jsem se mnoho informací o příhodách lidí z minulosti. Třeba tu o zkaženém mase, o středověkém schodišti a rozmařilosti pána hradu, která ho stála život, o Kruthlavovi.

Tak pojďme si zakoupit nějaký balíček – černý, bílý, zlatý, duhový…, pro děti dětský a jdeme hrát.

Hodně štěstí ve hře. A měňte různě pravidla, ať je to zážitek.

Slávek Hora

P.S.: Nebudu sem dávat odkaz na historky, abyste si třeba nemysleli, že mám z prodeje nějaký profit, však vy už si historky najdete sami. 🙂

 

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Poznámky aneb jak sběratelka notýsků k Poznámkám došla 1
  • Chvála konferencím – pojeďte příště s námi
  • 3D tisk mapy
  • Jak jsem si hráli na burzu – legální opisování
  • Jak jsme psali recenze

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: Jak jsem si hráli na burzu – legální opisování
  • Monika S.: Jak jsem si hráli na burzu – legální opisování
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #Nezařazeno
  • #Oslavujeme
  • #Prezentujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Pokus UD 1:1 UD ALL

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme