To si takhle připravíte hodinu a během chvíle zjistíte, že…
Tak co jsi zjistil?
Připravili jsem si pokračování našeho programování ve Scratchi. S Dominikem a jeho spolužáky. Už jste si o tom mohli přečíst v předcházejícím článku. Ale…
… ráno přijdete do školy a je třeba projít s našimi ukrajinskými spolužáky vytvořené školní účty, staví se školní domeček na nářadí, prostě jede spousty doprovodných programů.
Kdo chce nakouknout na stavbu domku a přiložit ruku k dílu?
My si zatím projdeme s ukrajinskými žáky účty, díky Dianě (asistentka) za to, že mi pomohla přeložit nepřeložitelné. Například heslo se ukrajinsky řekne „parol“. Ahaaaa. Zajímal jsem se, odkud k nám naši noví žáci přišli, vlastně uprchli. A běhal mi mráz po zádech: Charkov, Dnipro, Kyjev…
Vše se nám podařilo rychle vyřešit, i nevyřešitelné věci týkající se hesel a nesrozumitelnost psané češtiny, přepli jsme účty do ukrajinštiny, objevily se úsměvy a mohli jsme se rozejít do tříd. My tedy ještě museli přijít ze stavby školního domku, úložiště nářadí.
Tak jdeme pracovat. Stáhneme si naše výtvory z minulé hodiny, které máme uložené na Google Disku.
Vytvořte si na počítači složku a do ní stáhněte soubor.
A objevily se na mnoha tvářích otazníky.
Děje se něco?
Složka? Nevíme o co jde?
A takhle jsem přišli na to našeho kostlivce. Je dobře, že jsme si mohli vysvětlit něco, co jsme my dospělí předpokládali, že naši žáci už umí. A to je náš vzkaz příštím generacím. Nepředpokládejme, přicházejme na to, co nevíme, abychom se to mohli společně naučit. A abychom mohli bezpečně říct, že nevíme, neumíme, ale chceme se to naučit. Vytahujme naše malé kostlivce ze skříně a otevírejme ty nejbližší obzory.
A vy můžete nakouknout na stavbu našeho školního zahradního domku na nářadí.
Slávek Hora