V tomhle článku asi najdete něco jiného, než byste podle názvu mohli čekat. Během prvních hodin angličtiny jsme se zabývali mobilním telefonem. Hledala jsem totiž téma, které by mohlo být žákům blízké.
Postupovala jsem podle lekce Mobile phones na Teachenglish.org.uk (i s poznámkami pro učitele a pracovním listem pro žáky), ale později jsem se od ní odchýlila. To, že se budeme zabývat mobily, žáci odhalili rychle. Když jsme řadili činnosti, které za pomoci mobilního telefonu děláme, uvědomili jsme si, že nazývat telefon telefonem už je trošku … mimo.
Protože jsme se zabývali textovými zprávami, chtěla jsem žákům připomenout i různé akronymy, které se v textovkách objevují. Přečtete tento text?
Můžete se chvíli trápit a až budete v koncích, můžete stejně jako žáci využít seznam akronymů používaných v textovkách, který jsem pro žáky připravila.
Dále si žáci zvolili jednu situaci, ke které vytvoří textovkový rozhovor. Rozhovor, který měl obsahovat i nějaké akronymy, umísťovali na nástěnku. Zprávy byly vytvořeny za pomoci online aplikace Classtools.net (část SMS generator).
Poslední část byla věnována navrhování mobilu budoucnosti. Pracovní list jsem vytvořila v online aplikaci Canva.
Na pracovní list se můžete přímo Navrhni mobilní telefon.
A proč píšu, že je tenhle článek bez mobilního telefonu? Chtěla jsem, aby žáci, kteří chtějí a mohou, využili na tvorbu v Classtools.net svůj mobilní telefon. Práce v téhle aplikaci ale mobilům není moc přizpůsobená, všichni nakonec utekli ke školnímu ipadu.