Ve třídě s dětmi pracuji převážně ve skupinách. Při distanční výuce tak trochu hledám, jak takovou práci do hodin zařadit. Těším se na skupinové místnosti. Kanály pro skupiny jsou možnost. Ale … tuhle jsem si vzpomněla, že jsem v několika eTwinningových projektech využila pirátské notýsky. Ty už ale zmizely v internetovém propadlišti. Tak jsem hledala náhradu. A našla. Seznamte se – meetingwords.com.
Meetingwords umožňují vytvořit notýsek pro skupinu. Není potřeba žádné přihlášení nebo registrace. Stačí kliknout na Create public pad.
Otevře se před vámi pracovní prostor (ta větší část obrazovky vlevo), místo pro chat (vpravo dole) a místo, kam se účastníci chatu podepíší (tak, abych poznala o koho jde, ale zároveň to byl nějaký nick) a je jim přidělena barva. Tou barvou je pak vybarveno všechno, co psal právě ten dotyčný účastník.
Vytvořila jsem prázdné notýsky pro skupiny žáků. Notýsek je možné jednoduše sdílet odkazem. Všechny odkazy na notýsky jsem vložila do jednoho dokumentu. Mám tak možnost prohlížet jednotlivé notýsky a podporovat skupiny, kde práce vázne.
Až bude práce ve skupině hotová, budu moci notýsky stáhnout a uložit. Dají se exportovat do několika různých formátů.
Proč notýsek použít i v čase různých videokonferenčních nástrojů? Práce v notýsku může probíhat v reálném čase, ale také docela dobře asynchronně. A učitel dobře vidí, jak který člen skupiny pracoval. A nezapomeňte, že čtete článek milovnice notýsků.
Díky za připomenutí. Taky znám z projektu eTwinning, ale nějak jsem pozapomněla, určitě použiji.
Že jsou bezva?
Hello Petra a Slávek,
sorry za kritiku, ale to, co bych zde čekal nejvíce, což je hutný (!) úvod/ návod do široce užívaných platforem online vzdělávání v této „debilní covidové“ době, tady zcela fakticky postrádám. Může být fajn, že se zde propírají Apple produkty a jejich splendid functions: Ale back to reality – pokud už tedy mají žá(č)ci tu kliku, že jim škola poskytne zařízení k online výuce (neb rodina jej z různých důvodů nemá), či snad je mají doma, tak na 99,hodně% jede na Windows či Androidu. To vím, žiju v tom.
Jo, jasně – dělal jsem týdny před „lockdownem“ dobrovolníka v naší ZŠ, kde mám děti, a učil třídu práci s Google diskem, Google meet – teď sklízíme, co jsme zasili (a radujeme se!). A tak se ptám: Co „zasíváte“ vy? Elitářské „Jablko“ pro skupinku vyvolených? Pak s tím školstvím nikdy, ale nikdy nepohnete (jak píšete). I kdyby to „Jablko“ umělo měnit vodu na víno. Karle, promiň.
Petr
Petře, Váš postoj je příčinou toho, proč to naše školství nikdy nezměníme. Jaké elitářské jablko? Už mi tu chybí jen proletářský Android. Na tomhle blogu najdete principy práce s ICT v různých předmětech, situacích. A je jedno, jaké zařízení máte. Buď si nějaký princip vezmete a přizpůsobíte ho svým podmínkám nebo nechte ležet. Nesnáším to rozdělování na „ti naši“ a „ti vaši“. Pokud na tomhle blogu hledáte něco, co zde podle vás není, pak se jedno řešení nabízí samo. Petra