Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

CryptoAdvent

Zveřejněno v 29 listopadu, 202429 listopadu, 2024 od Slávek Hora

Mohli bychom začít slovy klasika:

Toč se a vrč, můj kolovrátku! Ejhle adventu je na krátku.

Tak předně advent teprve začne. A s kolovrátkem tedy pracovat nebudeme. Vrhneme se na šifry. A CryptoAdvent proto, že šifry budou od Cryptománie. Tak si i letos můžete pořídit Adventní šifrovací kalendář. Už třetí v řadě, takže už to je tradice.

My tradičně vrhneme kalendář a šifrování do našich hodin informatiky. Vlastně už jsme začali, protože tomu nahrály technické záležitosti – v učebně informatiky se odehrávaly matematicko-fyzikální soutěže online.

To nevadí, k výuce informatiky vlastně počítače nepotřebujeme. Nebo jen někdy.

Škoda, že to řada lidí stále nechápe, čeká nás ještě dlouhá cesta k pochopení, o čem ta informatika vlastně je, že to není jen kurz ovládání počítačů.

Kalendář mám koupený, stažený, naklonovaný – rozuměj – nakopírovaný. Jdeme na to. Nejdříve šifrují deváťáci. Máme to jako výzvu. Tři úkoly:

  1. skládáme hudby pomocí GarageBandu;
  2. vyluštíme v týmu jednu vybranou šifru s anotací nafocené nebo naskenované papírové podoby do tabletu;
  3. inventura toho, co už máme pro tvorbu klipu na téma Můj počítač.

Vše vkládáme do Padletu, který máme jako cloudový archiv naší práce. O tom někdy jindy. Užívám si to dvakrát.

Ozývají se otázky typu co je to ta anotace, jak se to dělá? Trpělivě vysvětluji.

Ahaaaa, to jsme dělali na dějepisu.

Přesně. Propojujeme. A taky jsme v dějepisu skenovali dobový dokument, nebo vytvářeli fotografii, sken a fotografii jsme anotovali. Odevzdáváme úkoly na Padlet.

Další hodiny. Osmáci si vybírají šifru, fotí, anotují – ukazuji jak na to, malují rovnou do fotky. V některých případech se nám nedaří rychle zarazit psaní do papírové šifry, ale nevadí, vzniká hybrid. Ukládáme šifru do Padletu, který je moderován, žáci vidí jen tu svou šifru. To proto, aby mohli příště řešit šifru, kterou už vyřešil jiný tým.

A můžeme si vzít další?

To je asi největší vyznamenání pro učitele.

Do Padletu umístěte ještě jeden lísteček, na kterém uvedete odpovědi na následující otázky:

  1. Jak se vám dneska dařilo a proč?
  2. Co jste se dneska naučili?

Vesměs se dozvídám, že je práce na šifrách bavila, bylo to napínavé, naučili se pracovat víc s iPadem, na který jsme fotili, na kterém jsme anotovali, pracovali s Padletem, pracovali se spolužáky, role ve skupině, měli různé nápady…

A můj pohled? Trošku jsem tedy konzumovali, při řešení jsme zase přemýšleli – ipřemýšleli, nahrávali jsme obrázek našeho řešení na Padlet (práce s cloudovými službami a formáty), reflektovali jsme naši práci – oceňovali jsme se, sebehodnotili jsme se.

Takže vzhůru do adventních šifer. My budeme určitě pokračovat, i když už budeme v učebně informatiky. Díky za Advetní šifrovací kalendář společnosti Cryptomania. Můžete zakoupit, stahovat na jejich webu.

Pár ilustračních fotografií pro motivaci. 🙂

 

Slávek Hora

 

 

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Jak to mají v Portugalsku
  • Upoutej mě… v iMovie
  • Jak jsme dodělali labyrint
  • Učíme se na UčFestu 2025 ve Světicích
  • Jak si ai vymýšlí

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Archivy

  • Květen 2025
  • Duben 2025
  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Leden 2025
  • Prosinec 2024
  • Listopad 2024
  • Říjen 2024
  • Září 2024
  • Červen 2024
  • Květen 2024
  • Duben 2024
  • Březen 2024
  • Únor 2024
  • Leden 2024
  • Prosinec 2023
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme