Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Jak jsme hostili zahraniční kamarády

Zveřejněno v 17 května, 202417 května, 2024 od Petra

V týdnu od 12.5. do 17.5. k nám do školy přijeli kamarádi ze Španělska a Řecka. Byli ubytováni v rodinách našich žáků. Zde je pár nesourodých postřehů z tohoto týdne.

Postřeh první – nepodceňuj je

Myslím ty žáky, kteří v běžném školním životě jeví tak trochu … jinak. O svého kamaráda, který u nich bydlel, se dokázali postarat úplně bez problémů. Všude byli včas. Orientovali se v cizím městě.

S kamarádem dokázali pracovat i na docela komplexních úkolech. Prezentovali v angličtině. A snad si užili i trochu legrace.

Postřeh druhý – uč je využívat mobil

Angličtinu má každý ze žáků na různé úrovni. Baví mě pozorovat, jak se i během jednoho týdne v angličtině zlepšují. Ale někdy je potřeba si vysvětlit i něco, na co jim ještě angličtina nestačí. Ke komunikaci pak s mírným postrčením používali nástroje, které jim s překladem pomůžou. Promluví rodným jazykem, mobil přeloží, text řekne tomu, kdo nerozuměl. Až se budu někde účastnit diskuze o tom, jak jim ty mobily máme zakázat, tak … si na tohle aspoň vzpomenu.

Postřeh třetí – uč je jezdit hromadnou dopravou

Zahraniční paní učitelky byly překvapené nejen fungující hromadnou dopravou, ale hlavně tím, jak dobře se hromadnou dopravou přepravují žáci, ať už spolu s učitelkou nebo sami. U nich není něco takového zvykem. Jejich mírná nedůvěra se projevovala celý týden, kdy s námi žáky z centra Prahy doprovázely k nám před školu a pak se samy vracely do centra. Rozhodně ale během času poznávaly, že je doprava opravdu bez problémů, protože ke konci týdne už s námi nejezdily v plném počtu, ale vždy jen jedna z nich.

Postřeh čtvrtý – jsou velmi vnímaví

V Národním technickém muzeu jsme absolvovali workshop v televizním studiu. Studio je vybavené technikou, která je ze začátků vysílání, ne tedy z roku 1950, ale rozhodně ne nejnovější digitální. Potud je všechno ok, z určitého pohledu je to zajímavé a muzeum je muzeum. Studio obsluhují tři pánové, velmi erudovaní, ale z pedagogického hlediska … asi takhle – Zlatého Ámose by nevyhráli. Mezi sebou, zdá se, trpí ponorkovou nemocí do té míry, že se to, jak se k sobě chovají, rozhodně nedá nazvat špičkování. Výborně to vnímaly i děti. Komentovaly to, že jim bylo jednoho z nich líto, že se k němu ti další dva chovali hrozně.

Rozhodla jsem se na workshop dívat pozitivně, nakonec budeme mít vzpomínku a prezentaci našeho projektu v podobě natočených zpráv.

 

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Jak to mají v Portugalsku
  • Upoutej mě… v iMovie
  • Jak jsme dodělali labyrint
  • Učíme se na UčFestu 2025 ve Světicích
  • Jak si ai vymýšlí

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Archivy

  • Květen 2025
  • Duben 2025
  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Leden 2025
  • Prosinec 2024
  • Listopad 2024
  • Říjen 2024
  • Září 2024
  • Červen 2024
  • Květen 2024
  • Duben 2024
  • Březen 2024
  • Únor 2024
  • Leden 2024
  • Prosinec 2023
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme