Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Třídíme…

Zveřejněno v 24 listopadu, 202323 listopadu, 2023 od Slávek Hora

Vlastně třídili jsme. A dnes jen takový krátký příspěvek o inspiraci, síle sociálních sítí a třídění a algoritmizaci.

Byla neděle. Měl jsem připravené nějaké aktivity a filozofii, ale pořád jsem měl pocit, že to není ještě ono.

Tak to prostě bude takhle, nebudu se tím už trápit… Ale něco by to prostě…

… chtělo.

Procházím si facebookové příspěvky, mám také oznámení z facebookové skupiny Ta uči tak a ten zas takhle… a tam se objevuje přesně to, co jsem potřeboval. Příspěvek Rostislava Sokolovského se sadami obrázků, které se drobně liší. Prý jestli procvičujeme s žáky sběr a třídění dat.

Tak to je přesně ono, co jsem potřeboval.

Už jsem se čtvrťáky třídili, příšerky z Centra robotiky, pak jsme také příšerky prováděli lesem do domečku… Protože my začneme vzpomínkami na práce snašimi příšerkami. Teď už to příšerky nebudou, teď to budou složitější obrázky.

Stahuji si přiložené sady obrázků, v pondělí ráno je v práci vytisknu a mám připraveno. Otázky mám v hlavě, budeme třídit, hledat společné a rozdíl, množiny prvků, co množiny spojuje, co je rozděluje, čeho všeho si všimneme, co je pro nás jednoduché, co vnímáme s problémy a čeho jsem si vůbec nevšimli. Jak se nám s obrázky pracuje v týmu, jak se umíme domluvit, jak jsme si rozdělili role, co se nám dařilo a jak to příště udělat tak, abychom byli úspěšnější, jaké strategie nám vycházeli a které ne.

Jdeme tedy po dovednostech z tzv. „nové“ informatiky, i když já si myslím, že nového tam není vůbec nic, tohle je totiž práce s informacemi a jejich třídění, hledání algoritmů na obrázcích a pak v životě kolem nás. Ale chápejte, někteří mají pořád informatiku spojenou s „více práce na počítači“, to je jedna z replik kritizující moji učitelskou práci.

Bylo to úžasné. Pozorujete ty čtvrťáky, jak si vybírají sadu obrázků, která je pro ně jednoduchá a sadu, které je pro ně naprosto nepřijatelně složitá. Jak hledají argumenty, proč tomu tak je. Když pozorujete čtvrťáky, kteří se domlouvají na tom, aby každý z listu současně, nebo skoro současně, stříhal jednotlivé obrázky. Bavíme se o strategiích, jak to zařídit.

A pak pozorujete čtvrťáky, jak seřazují obrázky podle všech možných a nemožných prvků, které objevili, jak představují své nápady ostatním skupinám. A jak se vůbec na začátku umí rychle rozřadit do rozlosovaných skupin podle losovátka Flippity.net.

Na začátku byl můj dojem, že hodina informatiky ještě není to ono. Na začátku byla inspirace ze skupiny na Facebooku. Na začátku byl nápad, inspirace od někdo cizího, koho ne-znám, jen ho vnímám ve skupiny. Díky, Rosťo Sokolovský.

Složku s obrázky vám nasdílím, je na vás, jestli si chcete obrázky stáhnout nebo vytvořit si nové podle inspirace. Je na vás, jestli pak vaši hodinu s obrázky pošlete dál a inspiruje další kolegy učitele. Mě to bavilo, baví a asi bude bavit. Tohle je moje cesta.

A ještě vám nasdílím obrázky z těch radostných hodin se čtvrťáky.

Krásnou práci s informacemi.

Slávek Hora

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Jak to mají v Portugalsku
  • Upoutej mě… v iMovie
  • Jak jsme dodělali labyrint
  • Učíme se na UčFestu 2025 ve Světicích
  • Jak si ai vymýšlí

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Archivy

  • Květen 2025
  • Duben 2025
  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Leden 2025
  • Prosinec 2024
  • Listopad 2024
  • Říjen 2024
  • Září 2024
  • Červen 2024
  • Květen 2024
  • Duben 2024
  • Březen 2024
  • Únor 2024
  • Leden 2024
  • Prosinec 2023
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme