I když to s rozjezdem nových stránek eTwinningu dost drhne (modří zřejmě vědí), pustili jsme se do několika projektů.
V jednom z nich jsme se rozhodli představit našim partnerům Českou republiku. Domluvili jsme se, že představíme ta místa, která mají žáci oblíbená, občas tam jezdí a znají je. A že je představíme formou reklamy na to které místo.
Pro tvorbu mapy jsme využili prostředí Zeemaps, k němu se vrátím v některém z budoucích příspěvků.
Reklamy nejprve žáci napsali sami. Společně jsme dali dohromady seznam přídavných jmen, která by se do takové reklamy hodila. Z nich si žáci vybrali ta, která použijí. V pěti větách napsali reklamu na svoje oblíbené místo.
A pak přišla ke slovu umělá inteligence. Nejprve jsme se museli poprat s technickými záležitostmi, protože při používání chatu je potřeba se přihlásit. Vyřešili jsme to tak, že jsem se já přihlásila na několik zařízení. Na nich žáci zadali, že chtějí reklamu na to a to místo, že má být krátká a mají se v ní vyskytovat tato přídavná jména. Reklamy nám přišly trochu nudné, tak jsme ještě přidali pokyn, že mají být zábavné (možná tady se má umělá inteligence ještě co učit, nebo já úplně nechápu neuronový humor – neruonka vložila do reklamy vtip: And if you’re feeling really adventurous, try the famous Czech beer – just don’t let the „pilsner“ fool you, it packs a punch! Nepochopila jsem a chtěla jsem vysvětlení. Tohle jsem dostala: In this sentence, the joke is that the Czech beer known as „pilsner“ is actually strong and potent, despite the connotations of the word „pilsner“ which often suggests a light, mild beer. The punchline is the warning not to let the name „pilsner“ fool you into thinking it is a weaker beer than it actually is. No, jak pravil jeden žák – teď už tomu rozumím, ale vtipný mi to nepřipadá).
Do vytvářené mapy jsme vložili reklamy a kdo měl, přidal i fotku. Mapu jsme pak sdíleli odkazem s našimi partnery.
Ještě máme před sebou porovnání, které reklamy byly lepší a v čem – ty vytvořené námi nebo neuronkou?