Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Kdo to psal?

Zveřejněno v 2 září, 202231 srpna, 2022 od Petra

Tak vás tady vítám. A na úvod pro vás mám jedno překvapení.

První letošní článek tak trochu naznačí, o čem bude několik následujících příspěvků.

Pojďme na to, zamysleme se nad využitím umělé inteligence ve vzdělávání.

V dnešní době školy neustále hledají způsoby, jak zlepšit svůj vzdělávací systém. Jedním ze způsobů, jak toho mohou dosáhnout, je využití umělé inteligence ve vzdělávání. S nedávným vzestupem této technologie mohou někteří studenti získat třeba tohle: robota, který jim řekne, zda mají úkol správně, nebo špatně!

Alternativní možnost výuky?

Existuje řada důvodů, proč by umělá inteligence mohla být alternativou k tradiční výuce.

Systém založený na umělé inteligenci by učitelům a studentům umožnil učit se vlastním tempem, což znamená, že by se mohli soustředit na to, co se potřebují naučit. To také znamená, že studenti se budou moci učit poutavějším způsobem, než kdyby je učil učitel, který na ně neustále mluví zpoza katedry.

Pomocí platformy s umělou inteligencí pro výuku můžete vytvářet lekce na míru speciálně pro potřeby každého studenta – a tyto lekce pak ještě více přizpůsobovat podle toho, jak dobře si studenti s jednotlivými lekcemi poradí. To dává učitelům mnohem větší flexibilitu než kdykoli předtím!

Přemýšleli jste někdy o robotických učitelích nebo o robotovi, který by vašemu dítěti řekl, jestli má úkol správně nebo špatně? S nedávným nárůstem umělé inteligence ve vzdělávání mohou někteří žáci získat právě i takového robota.

Umělá inteligence je široký pojem, který označuje počítačové programy, které se mohou učit, uvažovat a rozhodovat. Umělá inteligence se již desítky let používá v mnoha oblastech života, ale teprve nedávno se umělá inteligence začala používat pro vzdělávací účely.

Využití umělé inteligence ve vzdělávání je obzvláště zajímavé, protože umožňuje studentům se zdravotním postižením nebo s omezeným přístupem k technologiím získat kdykoli během vyučování pomoc od svých učitelů prostřednictvím hlasových příkazů nebo klávesových zkratek.

jaké jsou další výhody využití umělé inteligence?

  • Rychlejší a jednodušší správa
  • Méně papírování
  • Efektivnější, méně chyb
  • Lepší komunikace a správa dat

V průběhu let jsme byli svědky mnoha změn v oblasti technologií a vzdělávání, ale věříme, že tato změna bude jednou z nejzajímavějších.

Doufám, že se vám čtení tohoto tématu líbilo stejně jako mně jeho psaní! Pokud máte nějaké dotazy nebo připomínky, neváhejte je zanechat níže. A ještě otázka – kdo text psal? I svoje odpovědi můžete psát do komentářů.

2 komentáře u „Kdo to psal?“

  1. Zuzana napsal:
    6 září, 2022 (10:20 am)

    AI Petra 🙂
    Na tu dobu se docela těším… příspěvek Jakuba Bareše o AI ve vzdělávání na Summitu mě zaujal 🙂

    Odpovědět
    1. Petra napsal:
      6 září, 2022 (5:54 pm)

      No, Zuzko, odpoved si prectes v patek 🙂 dame sanci i ostatnim, at zkusi odhadnout 🙂

      Odpovědět

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Jak to mají v Portugalsku
  • Upoutej mě… v iMovie
  • Jak jsme dodělali labyrint
  • Učíme se na UčFestu 2025 ve Světicích
  • Jak si ai vymýšlí

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Archivy

  • Květen 2025
  • Duben 2025
  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Leden 2025
  • Prosinec 2024
  • Listopad 2024
  • Říjen 2024
  • Září 2024
  • Červen 2024
  • Květen 2024
  • Duben 2024
  • Březen 2024
  • Únor 2024
  • Leden 2024
  • Prosinec 2023
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme