V sedmé třídě nám nateklo do bot 🙂
Totiž, abyste mi rozuměli, začali jsme hydrostatiku. Tohle, pro žáky dost teoretické téma, jsme letos doplnili výrobou modelu hydraulického lisu.
Předcházel jí nákup věcí, které jsme pro výrobu potřebovali. A tady jsem udělala chybu, která se pak ale docela hodila.
Bylo totiž potřeba koupit injekční stříkačky a jak jsem měla starost, abych koupila injekční stříkačky, které by měly správnou velikost a šly spojit hadičkou toho průměru, který byl k dispozici, koupila jsem stříkačky jen jedné velikosti. Uvědomila jsem si to, až když jsme do výroby pustili.
Postupovali jsme podle tohoto videa. Výroba nám trvala asi tři vyučovací hodiny.
Ke slovu konečně přišlo i růžové nářadí od Ježíška.
Když bylo hotovo, žáky samozřejmě bavilo drtit různé věci. Pozor, jen nasazené hadičky nestačí, když chcete rozmačkat něco opravdu tvrdého. V místě spoje se ty potvory vyvléknou a voda skončí všude :-).
Vyrobené lisy jsme pak zkoumali a pokoušeli jsme se přijít na to, kde jsme udělali při konstrukci chybu. Pomohl nám k tomu pracovní list Vividbooks (Hydraulické zařízení). Odpovědi na otázky, které jsou v pracovním listu, pak pomohly všem skupinám přijít na to, že velikosti pístů musí být jiné.
A kdo se bojí, že jsme lisy neopravili, tak se bojí zbytečně. Včera dorazily stříkačky menšího průměru a až se třída vrátí z ozdravného pobytu, lisy opravíme.