Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Thinglink, angličtina a minulý čas

Zveřejněno v 26 března, 202128 března, 2021 od Petra

Nějak se mi v angličtině nedaří žáky „přepnout“ na minulý čas. Jak se v angličtině minulý čas tvoří, že existují pravidelná a nepravidelná slovesa, to všechno jsme brali už loni. Cvičení, kde je řečeno „doplňte sloveso v minulém čase“ docela zvládnou. Jenže když mají vyprávět nebo napsat příběh, v tom tedy úplně selhávají. Žákům v mé skupině rozhodně nesedlo zadání, kde měli k fiktivní postavě, kterou si měli vymyslet, vytvořit její životní příběh (měli jsme dokonce i seznam sloves, která měli použít). Tak co s tím?

Zkouším teď využít dvou věcí. Zálibu žáků v hororech a vytváření vlastních žákovských materiálů. Pro tvorbu jsem zvolila online aplikaci Thinglink.com. O téhle aplikaci jen připomenu, že v ní můžete vytvářet interaktivní obrázky. Do fotky můžete umisťovat různé značky a ty mohou obsahovat text, odkaz, video a podobně. Nutno ale poznamenat, že v bezplatné verzi jsou možnosti omezené. Dříve bylo možné v této verzi vytvořit interaktivní fotografii, kterou pak mohli všichni, kteří měli odkaz, editovat. O tuhle funkci verze zdarma přišla. Nyní je zajímavější je placená verze pro učitele, kde můžete vytvářet třídy a kurzy a žákům přidělovat práci v kurzu/ve třídě a je umožněna spolupráce při editaci fotografie. Přihlašovací údaje vám může systém vygenerovat, není nutné zadávat emaily žáků. Psala jsem i ní už v článku Hluková mapa.

Každému žákovi jsem přidělila jeden obrázek. Obrázky jsem volila hororové připomínající to, že osoba, o které píšou, už svůj život prožila. Možná pro někoho morbidní, zde zdá se, třídě sedí.

Žáci je mají za úkol opatřit 12 interaktivními body s informacemi o životě té osoby. Práce zdaleka není hotová, ale je vidět, aspoň u některých, mírný posun. Průběžně žákům poskytuji zpětnou vazbu, které věty zasluhují větší pozornost.

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Jak to mají v Portugalsku
  • Upoutej mě… v iMovie
  • Jak jsme dodělali labyrint
  • Učíme se na UčFestu 2025 ve Světicích
  • Jak si ai vymýšlí

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Archivy

  • Květen 2025
  • Duben 2025
  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Leden 2025
  • Prosinec 2024
  • Listopad 2024
  • Říjen 2024
  • Září 2024
  • Červen 2024
  • Květen 2024
  • Duben 2024
  • Březen 2024
  • Únor 2024
  • Leden 2024
  • Prosinec 2023
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme