Nějak se mi v angličtině nedaří žáky „přepnout“ na minulý čas. Jak se v angličtině minulý čas tvoří, že existují pravidelná a nepravidelná slovesa, to všechno jsme brali už loni. Cvičení, kde je řečeno „doplňte sloveso v minulém čase“ docela zvládnou. Jenže když mají vyprávět nebo napsat příběh, v tom tedy úplně selhávají. Žákům v mé skupině rozhodně nesedlo zadání, kde měli k fiktivní postavě, kterou si měli vymyslet, vytvořit její životní příběh (měli jsme dokonce i seznam sloves, která měli použít). Tak co s tím?
Zkouším teď využít dvou věcí. Zálibu žáků v hororech a vytváření vlastních žákovských materiálů. Pro tvorbu jsem zvolila online aplikaci Thinglink.com. O téhle aplikaci jen připomenu, že v ní můžete vytvářet interaktivní obrázky. Do fotky můžete umisťovat různé značky a ty mohou obsahovat text, odkaz, video a podobně. Nutno ale poznamenat, že v bezplatné verzi jsou možnosti omezené. Dříve bylo možné v této verzi vytvořit interaktivní fotografii, kterou pak mohli všichni, kteří měli odkaz, editovat. O tuhle funkci verze zdarma přišla. Nyní je zajímavější je placená verze pro učitele, kde můžete vytvářet třídy a kurzy a žákům přidělovat práci v kurzu/ve třídě a je umožněna spolupráce při editaci fotografie. Přihlašovací údaje vám může systém vygenerovat, není nutné zadávat emaily žáků. Psala jsem i ní už v článku Hluková mapa.
Každému žákovi jsem přidělila jeden obrázek. Obrázky jsem volila hororové připomínající to, že osoba, o které píšou, už svůj život prožila. Možná pro někoho morbidní, zde zdá se, třídě sedí.
Žáci je mají za úkol opatřit 12 interaktivními body s informacemi o životě té osoby. Práce zdaleka není hotová, ale je vidět, aspoň u některých, mírný posun. Průběžně žákům poskytuji zpětnou vazbu, které věty zasluhují větší pozornost.