Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Sejmi obrazovku – jak na to?

Zveřejněno v 6 listopadu, 20205 listopadu, 2020 od Slávek Hora

Dneska se budu tvářit sobecky k těm, kteří nepoužívají iPad.

Ano, dneska to bude hlavně pro iPadisty?

Ostatní si budou muset hledat svoje postupy. Tak jdeme na to.

Co si pod tím mám jako představit?

To, že pracuješ na obrazovce iPadu a snímá se právě to, co na obrazovce iPadu děláš.

Jeee, tak to je dobrý, to bychom mohli nahrát návod, co udělat s nějakou aplikací?!

Přesně. A můžeš nahrát třeba i svoje vysvětlovací video. Je přeci doba covidová, doba distanční výuky, doba cloudová… Zadáš jen práva a oprávnění, získáš odkaz, řekneš, kdo k videu může a co s ním může dělat. A pak už jen šíříš.

Jak šíříš?

No sdělíš studentům adresu – zkopíruješ ji, vložíš ji do chatu konference, do pokynů v úkolu, klidně ji můžeš předělat na QR kód, ať je trochu dobrodružství.

iPad mám, kde se to zapíná?

Nastavení iPadu, Ovládací centrum. To, co je s červeným kolečkem, to už v ovládacím centru je, to, co je se zeleným kolečkem, to si klepnutím přidáš. Třemi čárkami po pravé straně můžete přesunovat pořadí funkcionalit.

Super, a kde to pak najdu?

No švihneš prstem z pravého horního okraje jablečného zařízení.

Ono to jde snad i z iPhonu?

No jasně. Ale pokud máš starší model telefonu, tak se to vytahuje odspodu. A můžeme nahrávat. Teda ještě pozor. Natočil jsem spousty němých videí. Musíš si zapnout mikrofon, podržíš kolečko nahrávání a objeví se mikrofon, červený mikrofon znamená, že se nahrává z iPadu. Když použiješ externí mikrofon, může být zvuk lepší. Jinak tady určuješ, kam se obrazovka Tvého iPadu snímá – do Google Meet, do MS Teams, do Messengeru…

Jeeeee, tak už to nahrává. Jak se to ale vypíná?

Vpravo nahoře na stavové liště se ti při nahrávání objeví malé červené kolečko. Na něj klikneš, iPad se tě zeptá, jestli to chceš ukončit a záznam uloží do fotek. To je všechno. Ve fotkách můžeš záznam upravovat. Zkrátit začátek nebo konec tažením prstu, může ořezávat, přidávat filtry… Určitě vyzkoušej.

Teď bych to potřeboval nahrát na ten tvůj/můj cloud.

Jasně, tak symbol exportu z iPadu už znáš. Čtvereček se šipkou směrem ven ze čterečku. A v nabídce zvolíš příslušnou cloudovou službu. Já určitě Google Disk. Po nahrání zvol oprávnění a práva k videu a můžeš sdílet.

A takhle můžeš natočit pro žáky, učitele i rodiče návod k čemukoliv, co chceš použít ve své dostateční výuce – aktuální zakázka, používám i v prezenčním studiu. Pracujeme podle video návodu.

Co budu dělat, když nemám iPad nebo iPhone?

Zkus hledat na internetu příslušný program, který umí snímat záznam obrazovky. Našel jsem např. program OBS, u operačního systému Android, distribuce Q, prý to už jde jednoduše – viz tento článek. A pak taky můžeš položit dotaz na sociálních sítích. Tak třeba ten nenáviděný Facebook a skupina Učitelé+, GEG Učte s námi, Ta učí tak, ten zas takhle, nebo Google pro vzdálenou výuku, Microsoft pro vzdálenou výuku atd. Můžeš se podívat na blogy kolegů – nakoukni do Inspirace.

A chceš můj nápad? Jo? Tak tady je.

Zapnu si příslušnou konferenci bez účastníků, zapnu nahrávání, odsouhlasím si, že se můžu nahrát. Video si uložím do cloudu a je to. Tak nakonec si na své přišli i vlastníci jiných zařízení, nejablečných. A proč nenahrávat záznamy z hodin? Jestliže máte žáky pod 15 let, nemohou udělit souhlas se zpracováním osobních údajů – zákon 110/2010 Sb., Zákon o zpracování osobních údajů. A taky se může v hodině dít něco, co nechci, aby bylo zaznamenáno. A vůbec, nahrávání může být pro někoho nepříjemnou bariérou a bude raději mlčet. Já bych si chtěl se svými žáky povídat bez bariér.

A ještě mnou natočené video přes zachycení obrazovky iPadu:

Jak si zpřístupnit snímání obrazovky?

Jak upravit zaznamenanou obrazovku?

Jak nahrát nasnímanou obrazovku do cloudu?

Slávek Hora snímající

2 komentáře u „Sejmi obrazovku – jak na to?“

  1. Petra Dočekalová napsal:
    6 května, 2021 (11:13 pm)

    Ahoj, díky za info ohledně nahrávání. Celkem s tím bojuji, mám plno němých videí a odezírat neumím. Tak se to chci alespoň naučit.

    Jak nahrát video na konferenci v Google meet?
    Již jsem si vyzkoušela, když na konferenci vypnu mikrofon, nenahraje se mi zvuk vůbec.
    Když sdílím obrazovku, záznam nejde zapnout.
    Jak se s tím mám poprat?
    Děkuji

    Odpovědět
    1. Slávek Hora napsal:
      7 května, 2021 (9:44 am)

      Ahoj Petro. Ta němá videa lze dodabovat – u iPadu třeba v iMovie. Konference v Google Meet vůbec nenahrávám, ale vymysleli jsme s kolegy na webinářích, že pokud chtějí na jednom počítači sdílet obraz a pracovat se žáky, tak záznam, nebo přehled o tom, co dělají žáci si pustí na druhém počítači (tabletu). Vyzkoušej. Pokud bych chtěl něco natočit, tak si to zásadně předtočím, třeba řešení nějaké situace. A to umístím žákům do cloudu, dám jim na to odkaz do chatu a čas na prostudování s otázkami. Buď to mají jako převrácenou třídu – tedy studium před hodinou, na hodině se doptávají, nebo je to součást hodiny. Ať se daří. Slávek

      Odpovědět

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Jak to mají v Portugalsku
  • Upoutej mě… v iMovie
  • Jak jsme dodělali labyrint
  • Učíme se na UčFestu 2025 ve Světicích
  • Jak si ai vymýšlí

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Archivy

  • Květen 2025
  • Duben 2025
  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Leden 2025
  • Prosinec 2024
  • Listopad 2024
  • Říjen 2024
  • Září 2024
  • Červen 2024
  • Květen 2024
  • Duben 2024
  • Březen 2024
  • Únor 2024
  • Leden 2024
  • Prosinec 2023
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme