Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

A kam si pro ty aplikace chodíš?

Zveřejněno v 10 ledna, 20208 ledna, 2020 od Slávek Hora

Tak abychom tomu rozuměli. Jedna věc jsou aplikace a druhá jejich pedagogický rozměr. Začneme tedy těmi aplikacemi.

Mám několik zdrojů. Většinou si jen tak hledám, když mám volno, nebo se mi nechce NIC dělat. Jdu většinou na stránky AppShopper. Mám tu vytvořený svůj účet. Jen tak si tu vyhledávám podle klíčových slov, zkratek, občas si něco stáhnu, vyzkouším, zkouším přemýšlet, jak by se mi to mohlo hodit v mojí pedagogické praxi. Po rozkliknutí aplikace tu mám také vývoj cen, to jsem se snažil ukázat i v článku o zdobení vánočního stromečku. Aplikaci mohu dát i do přání, server by mě měl upozornit na vývoj ceny. Moc to nepoužívám, mám jiné zdroje informací. Mohu odsud i aplikaci nakoupit, odkaz mě přesune se do oficiálního AppStoru. Pokud je můj objev zásadní, informuji i širokou komunitu, např. před facebvookové skupiny – GEG Učte s námi, nebo přes svůj Twitterový účet.

Z těchto skupin a účtů na Twitteru mi také chodí upozornění na zprávy, často to právě bývají aplikace k vyzkoušení. Nainstaluji, přemýšlím o využití, často vymažu. Ale aplikaci mám nakoupenou ve svém účtu v AppStoru. Třeba na ni někdy dojde. Takhle už došlo na několik zásadních aplikací. Aurasma (dnes HP Reveal) byla také několikrát vyhozena s tím, že tohle není možné využít, že to nefunguje. A dnes?

Další zdrojem je App Sliced. Mám zde vytvořený účet a každý den mi chodí souhrn zajímavých aplikací. Stejný postup jako u předcházejícího zdroje. A samozřejmě i postup šíření, pokud se objeví něco zajímavého.

Na iPadu mám ještě staženou aplikaci App Advice. Každý den mi hlásí výběr alespoň tří zajímavých aplikací. Dřív mě nějaká aplikace překvapila a stahoval jsem, dnes je to už výjimečně. Ale stále s touhle službou zůstávám spojen.

Samozřejmě, že podobně využívám i AppStore samotného Applu. I tam jsou zajímavé nápady na aplikace, občas se objeví i doporučující video.

A pak už mám své soukromé zdroje. Když zrušil Google svou RSS čtečku, tak se v komunitě řešilo, co budeme dělat. Zůstal jsem v klidu, protože sleduji Jitku Rambouskovou. A sleduji i další kolegy ve facebookové skupině GEG Učte s námi. Historie téhle skupiny je mnohem starší, patří k nejstarším GEG skupinám dokonce na světě. Původně fungovala na Google+, ale tahle sociální síť byla pro nás smrtelníky zrušena. Škoda. Sleduji i jiné FB skupiny – Ta učí tak, ten zas takhle, Učitelé+, Učíme informatiku,  sleduji některé zajímavé blogy. Vyhovuje mi také účet na Twitteru. Zde se také sdílí aplikace, jejich pedagogické rozměry a výstupy. Velice inspirativní.

Pojďme se společně potkat i jinde než na tomhle blogu a sdílejme to, co z nás dělá dobré učitele – příklady dobré praxe, používané aplikace a jejich pedagogický rozměr. Určitě to stojí za to. Není žádnou ostudou přiznat, že nápad jste okopírovali od jiného učitele. Upravili jste si ho? Nasdílejte zpět jako reakci na původní nápad.

Hodně úspěchů při přijímání i sdílení.

Slávek Hora

 

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Jak to mají v Portugalsku
  • Upoutej mě… v iMovie
  • Jak jsme dodělali labyrint
  • Učíme se na UčFestu 2025 ve Světicích
  • Jak si ai vymýšlí

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Archivy

  • Květen 2025
  • Duben 2025
  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Leden 2025
  • Prosinec 2024
  • Listopad 2024
  • Říjen 2024
  • Září 2024
  • Červen 2024
  • Květen 2024
  • Duben 2024
  • Březen 2024
  • Únor 2024
  • Leden 2024
  • Prosinec 2023
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme