Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Classcraft

Zveřejněno v 22 listopadu, 201921 listopadu, 2019 od Petra

Zase na zkušené. V tomto týdnu se účastním projektového setkání Erasmus+ KA2 Giants. Spolu s učiteli a dětmi ze tří dalších zemí (i z naší, samozřejmě) jsme se sešli ve španělském městečku Llinars. Během celého týdne se děti se svými španělskými kamarády účastní běžné výuky.  A učitelé mají možnost do hodin nahlédnout. Pro žáky i pro učitele byly připraveny různé workshopy.

Jeden z workshopů byl věnovaný Classcraftu. Herní prostředí plné bojovníků, kouzelníků a léčitelů, kterými jsou sami studenti. Plněním úkolů, které jim zadá a oboduje učitel se dostávají na vyšší úroveň a získavají různé schopnosti.

Nejprve jsme shlédli hodinu, kde bylo toto herní prostředí využito. Šlo o hodinu matematiky. Studenti pracovali ve skupinách po 4 – tolik různých postav se účastní hry. První sada úkolů se týkala obsahu a obvodu geometrických útvarů. Na vyřešení těchto úkolů měli žáci 10 minut. Pokud je vyřešili úplně bez nápovědy, získali 3 body do hry. Pokud požádali o jednu nápovědu, mohli získat už jen dva body a pokud ještě potřebovali nápovědu třetí, získali už jen jeden bod. Druhý úkol se týkal obsahu a povrchu. Žáci pracovali velmi zaujatě, snažili se vyřešit úkoly bez nápověd. Na konci hodiny učitel výsledky zkontroloval a ve hře žákům přidělil body. A mimochodem, pro měření času byl použit Classroomscreen.

Pak se učitelé učili pracovat v herním prostředí. Tenhle článek měl být původně návod, jak s Classcraftem pracovat. Jenže v tomhle nabitém týdnu není možné všechno prozkoumat tak důkladně, jak bych chtěla. Takže tenhle článek bude mít určitě pokračování.

Co jsem zatím zjistila. Učitel si vytvoří účet. Může vytvořit neomezené množství tříd. Do tříd zapíše žáky. Přidělí jim herní postavu. Učitel, u kterého jsme byli na hodině, po měsíci role žáků mění. Získaná úroveň žákům zůstává. Účet zdarma je dostačující. Dále je možné získat účet prémiový.

Získané herní schopnosti se mohou promítnout do skutečného světa. To se mi moc líbí. Třeba žák může jít na určitou dobu pryč ze třídy, pokud chce tuto schopnost využít. Nebo během testu může požádat o nápovědu k jedné otázce. Tohle všechno může učitel nastavit. Vlastně všechno je nastavitelné – druhy schopností, jak se promítnou do skutečného světa apod.

Když postava přijde o život, neumře. Jde do vězení. Odtamtud se osvobodí plněním úkolů.

Rozhodně classcraft do hodin zařadím. Třídy se mohou s učiteli ze školy sdílet (zatím tedy zkoumáme jak). V jedné třídě tak budeme asi tři učitelé, kteří ho budou používat.

Nenajde se mezi vámi někdo, kdo už s Classcraftem pracuje? Na těchle projektových setkáních se mi moc líbí to vzájemné sdílení, učení se navzájem. Klidně si takhle můžeme sdílet zkušenosti i tady. Vždyť víte, kde komentáře najdete.

 

 

 

3 komentáře u „Classcraft“

  1. Jindra Glogrová napsal:
    23 listopadu, 2019 (1:06 pm)

    To je naprosto skvělé. Určitě prozkoumám a těším se na pokračování.

    Odpovědět
    1. Petra napsal:
      23 listopadu, 2019 (2:44 pm)

      I ja se moc tesim, az to v hodine vyzkousim. Urcite dam vedet.

      Odpovědět
  2. Něco nového s Classcraftem? napsal:
    14 února, 2020 (4:25 pm)

    Petro, ahoj, něco nového s Classcraftem? Zkoušela jsem, vytvořili jsme si postavy, a dost obtížně se mi tím prokousává 🙂 Když nic jiného, procvičili jsme si aspoň v angličtině popis postavy a herní slovník 🙂

    Odpovědět

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Jak to mají v Portugalsku
  • Upoutej mě… v iMovie
  • Jak jsme dodělali labyrint
  • Učíme se na UčFestu 2025 ve Světicích
  • Jak si ai vymýšlí

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Archivy

  • Květen 2025
  • Duben 2025
  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Leden 2025
  • Prosinec 2024
  • Listopad 2024
  • Říjen 2024
  • Září 2024
  • Červen 2024
  • Květen 2024
  • Duben 2024
  • Březen 2024
  • Únor 2024
  • Leden 2024
  • Prosinec 2023
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme