Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Jak jsme v Chrašticích kódovali aneb CodeWeek 2019

Zveřejněno v 18 října, 201916 října, 2019 od Slávek Hora

Žáci, kteří dorazili 15. října 2019 na hodiny informatiky v ZŠ a MŠ Chraštice, měli možnost se seznámit s různými podobami kódování. S ním se setkáváme i na jiných hodinách nejen informatiky, dokonce je to zakázka ze strany žáků. 15. října 2019 jsme se přihlásili s našimi hodinami k evropské akci CodeWeek 2019.

Se sedmáky jsme se pustili do hry Scottie Go! Vytvořili jsme 5 týmů, dohodli se na pravidlech a jednotlivých rolích a začali skládat cestu pro mimozemšťana Scottieho. V průběhu hry jsme role ve skupinách upravovali podle potřeby, přemýšleli jsme nad dalšími způsoby řešení Scottieho cesty, proměňovali ji, experimentovali jsme.

Cílem našeho snažení nebylo dostat se co nejdál ve hře, ale pochopit smysl kódóvaní, nastartovat a podpořit naše informatické myšlení, podpořit spolupráci ve skupinách a mezi skupinami. Při závěrečné reflexi byla většina sedmáků spokojená se svými týmovými i osobními výsledky. Hra Scottie Go! se asi stane letošním hitem pod vánočním stromečkem v některých rodinách.

Skupina šesťáků se vrhla v rámci dvouhodiny informatiky na rozšířenou realitu. Začali jsme zlehka vymalováváním markeru z cyklu aplikace Quiver. Zjistili jsme, že kdysi na prvním stupni šesťáci už tuto aplikaci použili, ale zajímalo je, jak to vlastně funguje. Proto jsme se podívali ještě do aplikace Spacecraft3D a prozkoumávali vesmír. To žáky tak zaujalo, že jsme ve vesmíru zůstali i s další aplikací iSolar. Ukázali jsme si, že rozšířená realita může být součástí knih. Ty se tak stávají za přispění našich mobilních zařízení interaktivními.

Odcházeli jsme z dvouhodiny s tím, že se k rozšířené realitě určitě vrátíme, protože ji chceme i tvořit. Víme, že potřebujeme marker a aplikaci. Jaké bude asi pro žáky překvapení, až zjistí, že si aplikace umí marker sama vytvořit.

Poslední dvouhodinu probíhala chraštická volitelná informatika. Tady se sešel mix dětí z dopoledne. Naplánovaní byli Ozoboti do výuky. S ozoboty se už žáci na pouti chraštickou školou potkali, tak zadání muselo znít jinak. Ukažte, co už s ozoboty umíte, pokuste se s tím vystoupit před ostatními spolužáky. Dvojice si připravily poutavé praktické prezentace s triky, které už se naučili v jiných než informatických hodinách. Následoval přímý vstup do Domu zahraniční spolupráce v Praze, kde nás přivítala lektorka Petra Boháčková (spoluautorka tohoto blogu) a provedla nás jednotlivými aktivitami. Pro nás to bylo zajímavé oživení, překvapení, že i takovým způsobem se dá realizovat výuka.

Po krátkém oživení jsme se vrhli na jednu z problémových ozobotích úloh. Ozokódy už známe, pojďme je doplnit do pracovního listu tak, aby se náš malý robot dostal z domečku do obchodu. Představa, že ozobot jde nakupovat, některé upřímně rozesmála. A jedna prima inspirace pro ty, kdož o ozobotech už něco ví.

Ne všem dvojicím se úkol podařil, ale my už víme, a při závěrečné reflexi jsme si to potvrdili, že chybami se člověk učí. Takže prostor pro aha efekty byl veliký.

Ke kódování se budeme vracet i v následujících týdnech našeho společného informatického  setkávání, zájem o takovou práci byl veliký. To je ostatně vidět i na přiložených fotografiích. Ty jsme nezapomněli sdílet na sociálních sítích – Facebook a Twitter s příslušnými hastagy. Fotografie a videa z naší akce najdete v Google Photos.

Do CodeWeeku se se svými ozobotími aktivitami přidal i pan ředitel Karel Derfl. Vylepšil to se žáky ještě s prací se zeleným plátnem. Takže nakonec se v Chrašticích konalo 7 akcí. Za mě dost slušná aktivita na tak malou středočeskou vísku.

Slávek Hora momentálně z Chraštic

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Jak to mají v Portugalsku
  • Upoutej mě… v iMovie
  • Jak jsme dodělali labyrint
  • Učíme se na UčFestu 2025 ve Světicích
  • Jak si ai vymýšlí

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Archivy

  • Květen 2025
  • Duben 2025
  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Leden 2025
  • Prosinec 2024
  • Listopad 2024
  • Říjen 2024
  • Září 2024
  • Červen 2024
  • Květen 2024
  • Duben 2024
  • Březen 2024
  • Únor 2024
  • Leden 2024
  • Prosinec 2023
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme