Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Žijeme na Zeměkouli, prozkoumáme ji s Google Earth

Zveřejněno v 17 května, 201916 května, 2019 od Slávek Hora

Že nám Google nabízí spousty zajímavých aplikací využitelných ve vzdělávání, to už víme. K čemu je asi jeho aplikace Google Earth (iOS, Android), to asi taky. Tak se pojďme podívat na pár nápadů, které při výuce používám já.

Učitelům zeměpisu si tedy netroufnu radit vůbec v ničem, spíš to budou náměty pro ostatní kolegy.

Tak předně v předmětu člověk a jeho svět máme poznávat naše nejbližší okolí – 1. stupeň. Koukněme se, jak to vypadá u nás za humny, které jsou nejbližsí vesnice, města, řeky a potoky, jak se to kde jmenuje, možná se začneme ptát také po tom, proč to tak je. To vždycky vítám. Stačí si mapu z aplikace Google Eart přiblížit na příslušnou vzálenost, udělat PrintScreen a už můžeme mapu posílat.

Pokud máte iPady, je to jednoduché. Použijete AirDrop. U ostatních to budeme muset vzít přes mailovou adresu. Fotku máme v zařízení a už můžeme popisovat – anotovat. A to jsem už dělali v jednom s prvních příspěvků na našem blogu. A klidně na tom můžete cvičit světové strany, vlevo, vpravo, levý břeh řeky – a jak se na to přijde, co je nahoru a dolů, jak to je podle řeky… Můžete si s tím vyhrát dosytosti.

V dějepisu jsme chodili přes StreetView na návštěvu památek. Prozkoumáme  pyramidy v Egyptě, Harappu v Pákistánu, Knosský palác na Krétě nebo Athény a jejich Akropoli. A při tom také přijdete na to, že některá města mají tu výsadu, že jsou zobrazována ve 3D.

Pane učiteli, to je boží.

Ano, to je. Tak to zkusíme projít tak, jako ve starověku, přidáme k tomu ještě rekonstrukci, ale to zase v jiné aplikaci – např. v Acropolis virtual, nebo Acropolis 3D (iOS, Android).

Byli jste na exkurzi v Praze, Brně, ve Vídni nebo Drážďanech? Tak si to můžeme projít a znovu si zopakovat, co jsme měli možnost vidět, kam jsem se podívali dovnitř. A už píšeme články z výletů, pardon, z exkurzí do školního časopisu.

A mně se nejvíc líbilo to Londýnské oko.

No jasně, byli jsme i v Londýně. Tak si k tomu kliněte na panáčka – symbolizuje StreetView. U některých památek se Vám objeví modré tečky, jinde jsou lo i linky. Tečky – to jsou fotky, linky – to před Vámi projelo autíčko Google a nasnímalo celou cestu. A vy se můžete rozhlížet a zkoumat.

A zkuste si taky klikat na symbol hraci kostky. Google Earth Vám ukáže zajímavá místa po celé Zemi, která jistě taky stojí za to. Třeba s Vámi zaletí nad Dům Anny Frankové v Amsterodamu.

Kdo byla Anna Franková?

A už můžete hledat na internetu, třídit informace. Co by tak mohli spolužáci vědět o Anně Frankové? Určitě se dostanete i ke komiksu, k tématice holocaustu, na návštěvu Nizozemska…

Slávek Hora

 

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Jak to mají v Portugalsku
  • Upoutej mě… v iMovie
  • Jak jsme dodělali labyrint
  • Učíme se na UčFestu 2025 ve Světicích
  • Jak si ai vymýšlí

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Archivy

  • Květen 2025
  • Duben 2025
  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Leden 2025
  • Prosinec 2024
  • Listopad 2024
  • Říjen 2024
  • Září 2024
  • Červen 2024
  • Květen 2024
  • Duben 2024
  • Březen 2024
  • Únor 2024
  • Leden 2024
  • Prosinec 2023
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme