Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Čtvrtý střípek z Classtools.net

Zveřejněno v 5 dubna, 201930 března, 2019 od Slávek Hora

Dneska si prohodíme s Petrou Boháčkovou role. Prostě čtyřka je moje, už i proto, že jsem se narodil 4. dne v měsíci lednu. 🙂

A o čem že to dneska bude? No přeci o Breaking News – Nejnovějších zprávách. Na známé stránce Classtools.net klikněte na níže uvedený obrázek:

A dostanete se do tvořícího rozhraní:

Jednoduché, ne? A už vyplňujete. Vyzkoušejte si, co se v řádcích objeví.  Máte vyplněno? Já ano, tak co s tím dál? Jistě. Kliknete na Download Image. Obrázek s Vašimi popisky se uloží na Vámi zvolené místo, pokud pracujete na iPadu, pak do Fotek. A pozor, tady může nastat zásadní problém. Zažil jsem, že se obrázek prostě nestáhl.

Takže co s tím, milé děti? Jak z toho ten obrázek dostaneme?

Chvíle přemýšlení.

Tak se na to vykašleme.

Kdepak, to nejde, jak doložíme, že jsme pracovali? Jak nasdílíme naši dobrou práci?

Už to vím, uděláme screenshot obrazovky.

Výborně, a bylo to docela jednoduché, že?

Tak je třeba těm dětem dávat problémové úlohy. A padaly i jiné nápady, třeba vyfotit obrazovku druhým iPadem. Super, začali přemýšlet. Jásám. Zkuste to realizovat.

Mně se to leskne.

Tak to musíš vymyslet jinak.

Techniku Breaking News bychom měli, teď ještě ten pedagogický nápad. Co kdybychom si představili, že se televize objevila v době prvních Přemyslovců. A co kdybychom do pole Place dali hastagy (#) s klíčovými slovy?

Vy myslíte hastagy? Vy to znáte?

No jasně, že to znám. Přeci mám profil na Instagramu, Facebooku, Twitteru…

Vy jste na sociálních sítích?

Tak to už je jiná debata, takže teď ti Přemyslovci. Rozdělíme se do týmů. Vylosujeme si naše první Přemyslovce, rozdělíme si role v týmech, dohodneme se na čase práce. A ještě něco. Budeme pracovat s obrázky, které se stahují do Breaking News. Takže ještě něco o autorských právech.

Jdeme tvořit nejnovější zprávy. Instrukce byly zadány, týmy pracují, volají mě, jen když jsou technické problémy. A chci také vidět obrázky a doklady těch autorských práv.

Někteří jsou hotoví dřív, tvoří další Nejnovější zprávy, jiným to trvá trochu déle. A jasně, mají tam chyby, tak je jdeme rozebrat.

No nemuseli jste tomu sv. Václavovi uříznout tu hlavu.

Nemuseli, ale nevešel se nám tam. A my už víme, jak to příště posunout.

A co ty hastagy, jak to příště uděláte?

Aha, tak to jsme nepochopili, my nejsme na sociálních sítích.

Vy to máte v angličtině?

Jasně, to je zahraniční vysílání, to byla důležitá událost.

Co víc si jako učitel můžu přát? Vyzkoušeli jsme to i v jinách třídách na jiná témata. Mělo to velký úspěch. Určitě týmové práce vytiskněte a zveřejněte na chodbách školy. Tohle si určitě žádá i článek na webu, prodejte dobrou práci svých žáků. Zaslouží si to všichni.

Zvládli jsme to s deváťáky v hodinách o meziválečné ČSR, o nacismu, začátku války:

Zvládli jsme to i se šesťáky na konci tématu o římské říši. Tady si někteří vyhráli s Pic Collage, ve které si obrázek upravili, vystřihovali, doplnili různými atributy:

     

Nezbývá mi nic jiného, než Vám doporučit Breaking News k vyzkoušení. A nezapomeňte se pochlubit v diskuzi třeba odkazem na článek z Vašich webových stránek.

Slávek Hora

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Jak to mají v Portugalsku
  • Upoutej mě… v iMovie
  • Jak jsme dodělali labyrint
  • Učíme se na UčFestu 2025 ve Světicích
  • Jak si ai vymýšlí

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Archivy

  • Květen 2025
  • Duben 2025
  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Leden 2025
  • Prosinec 2024
  • Listopad 2024
  • Říjen 2024
  • Září 2024
  • Červen 2024
  • Květen 2024
  • Duben 2024
  • Březen 2024
  • Únor 2024
  • Leden 2024
  • Prosinec 2023
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #oslavujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás
  • Prezentujeme
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme