V šesté třídě ve fyzice se žáci učí o tom, co je látka a co těleso. Přemýšlela jsem, jak změnit takové to klasické rozdělování slov, jaké můžete najít na běžných pracovních listech, na tyhle dvě kategorie. A napadlo mě využít animaci. Bude se jednat o 2D animaci, konkrétně o animaci ploškovou. Není myslím tak náročná na přípravu jako 3D animace.
S dětmi jsme se domluvili, jaká je jejich nejoblíbenější postavička z animovaného filmu. Ukázalo se, že je to Krteček. Takže fajn, krteček teď bude učitelem. Skupinky dětí si nakreslily svého krtečka, vytvořily si lístečky s látkami a tělesy. Každá skupinka dostala ještě zelenou deku a iPad s aplikací Stop motion. Společně jsme si ukázali, jak se s aplikací pracuje a vlastně i to, co to vůbec znamená, vytvořit animovaný film. To byl údiv, když jsme zjistili, kolik fotek potřebujeme na kraťoučký filmeček.
Některé skupinky si vyrobily i dva krtečky tak, aby mohl chodit zprava doleva i zpátky. Scénu naaranžovaly na lavici, přes kterou přehodily zelenou deku. To nám na závěr umožnilo vložit v aplikaci Green Screen by DoInk pozadí, na kterém se krteček pohyboval.
Jak se práce dětem podařila se můžete podívat na následujících odkazech:
A já slibuju, že už ty stojany na iPady konečně koupím.