Díky webové aplikaci mapy.cz jsme hned na začátku měli lepší představu o tom, jak dlouhá bude námi navržená trasa. Snadněji jsme si pak zodpověděli otázku, zda geolokační hra nebude příliš dlouhá nebo naopak krátká. Po změření jsme se rozhodli pro dvě varianty. Jedna pro starší a odhodlanější děti, druhá pak pro menší děti, případně využitelná ve výuce na škole tak, aby se její projití zvládlo za jednu vyučovací hodinu.
Aplikaci jsme také využili v momentě, kdy jsme potřebovali změřit vzdálenost mezi dvěma objekty v parku, ačkoli jsme zrovna nebyli na daném místě.
Jak na to?
Po otevření aplikace jsme nejprve zadali hledané místo. V pravém dolním rohu jsme pak otevřeli ikonu Nástroje a zde zvolili Měření vzdálenosti a plochy. Aplikace dokáže být přesná i na docela malé vzdálenosti. Žáci po měření v aplikaci, ještě na místo později zašli a přeměřili výsledky.
Během tvorby hry jsme udělali také dobrou zkušenost s aplikací Google maps, do které jsme zadali zvolená místa hry s krátkým popisem. Výsledek najdete zde.
Poslední aplikace, kterou jsme zamýšleli využít, ale nakonec jsme se rozhodli pro úkol jiný, byla aplikace na měření srdečního tepu. S aplikací jsme pracovali a zdá se nám využitelná i ve výuce například přírodovědy. Je velice snadné ji použít. Stačí si ji nainstalovat, najdete ji zde. Je zdarma. Jelikož naše hra se zaměřuje tematicky na sport a zdraví, zamýšleli jsme ji využít pro srovnání výsledků měření před fyzickou aktivitou a po ní.