V jedné písničce se zpívá, že statistika nuda je.
Možná, ale určitě ne s online aplikací Life stats. Vyzkoušejte si to sami, zadejte datum svého narození (nebo nějaké jiné datum) a … už vidíte, proč se třídou ozývalo – „to je dobrý“, „pořád se to mění“ a „já to číslo neumím říct ani česky“.
Aplikaci jsme využili v osmé třídě, v angličtině, pro nácvik/opakování čtení velkých čísel, psaní krátké eseje a také ke tvorbě infografiky (to až příští hodinu).
Co jsme v hodině dělali?
Žáci na webu Life Stats zadali své datum narození (zamýšleli jsme se i nad tím, zda je to bezpečné) a zapsali dostupné statistiky o svém životě, například počet sekund, počet nádechů a pod. Ke každé statistice měli napsat větu, která vyjadřuje, co pro ně daný údaj znamená, a poté vybrat tři pro ně nejzajímavější a vysvětlit, proč je zaujaly. V další části měli oslovit alespoň tři spolužáky, zjistit jejich údaje a na základě všech informací napsat esej s názvem My Life in Numbers & Beyond, ve kterém představili své statistiky, porovnali je s ostatními a popsali, co je překvapilo nebo k jakému uvědomění dospěli.
Jako obvykle, jsem obsah hodiny naddimenzovala, většina žáků s textem pouze začala, nestačili ho dokončit. To tedy necháme na příští hodinu, společně s tvorbou infografiky. S tou se ještě nikdy nepotkali, budeme se muset vůbec podívat na to, co to infografika je. Ale o tom až jindy.


