Přejdi na obsah

Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím

Petra a Slávek, ISSN 2788-1377

Menu
  • Úvodní stránka
  • Slávek Hora
  • Petra Boháčková
  • Inspirace…
  • Školení
  • O2 Chytrá škola
    • Aplikace Action Bound – využití v hodině
    • Aplikace Action Bound – úvod
    • Určuj druhy rostlin – jaké aplikace jsou nejvhodnější
    • Snotes znamená tajné zprávy
    • Romulus a Rébus
    • Co se skrývá v Geofunu
    • Mapa geolokační hry
    • Copak je to za ptáčka
    • Příprava geolokační hry
    • Rozšířená realita v geolokačních hrách
    • Společné testování
    • Inspirace pro tvorbu geolokačních her ve výuce
    • Questing
    • Osvědčené postupy pro návrhy hry
    • Mapy a rozšířená realita
    • Pro měření používejme senzory
    • Mapy a rozšířená realita
    • iNaturalist
    • Hopla z gauče ven
    • Jak jsme připravovali obsah hry
    • Když jsou do hry potřeba křížovky
    • Mindfulness
    • Obrázky od hry od umělé inteligence
    • Když potřebujete do hry delší text
    • Živé webkamery
    • Pohled z okna
    • Adventní kalendář
  • O nás
Menu

Život v číslech

Zveřejněno v 10 října, 20259 října, 2025 od Petra

V jedné písničce se zpívá, že statistika nuda je.

Možná, ale určitě ne s online aplikací Life stats. Vyzkoušejte si to sami, zadejte datum svého narození (nebo nějaké jiné datum) a … už vidíte, proč se třídou ozývalo – „to je dobrý“, „pořád se to mění“ a „já to číslo neumím říct ani česky“.

Aplikaci jsme využili v osmé třídě, v angličtině, pro nácvik/opakování čtení velkých čísel, psaní krátké eseje a také ke tvorbě infografiky (to až příští hodinu).

Co jsme v hodině dělali?

Žáci na webu Life Stats zadali své datum narození (zamýšleli jsme se i nad tím, zda je to bezpečné) a zapsali dostupné statistiky o svém životě, například počet sekund, počet nádechů a pod. Ke každé statistice měli napsat větu, která vyjadřuje, co pro ně daný údaj znamená, a poté vybrat tři pro ně nejzajímavější a vysvětlit, proč je zaujaly. V další části měli oslovit alespoň tři spolužáky, zjistit jejich údaje a na základě všech informací napsat esej s názvem My Life in Numbers & Beyond, ve kterém představili své statistiky, porovnali je s ostatními a popsali, co je překvapilo nebo k jakému uvědomění dospěli.

Jako obvykle, jsem obsah hodiny naddimenzovala, většina žáků s textem pouze začala, nestačili ho dokončit. To tedy necháme na příští hodinu, společně s tvorbou infografiky. S tou se ještě nikdy nepotkali, budeme se muset vůbec podívat na to, co to infografika je. Ale o tom až jindy.

 

 

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • 3D tisk mapy
  • Jak jsem si hráli na burzu – legální opisování
  • Jak jsme psali recenze
  • Důležitá dovednost na iPadu – anotace
  • Výtah do vesmíru

Nejnovější komentáře

  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Regína Hajná: zGIFuj to
  • Slávek Hora: zGIFuj to
  • Miluše Moučková: zGIFuj to
  • Petra: Online adventní kalendář

Šuplíčky

  • #AI
  • #AR
  • #Bighugelab
  • #Bosounohou
  • #Bylo_nebylo
  • #Classtools
  • #Codeweek
  • #Fotografujeme
  • #Goconqr
  • #Google
  • #Inspirace
  • #Jen_tak
  • #Mohli_byste_vědět
  • #Na_zkušené
  • #Nezařazeno
  • #Oslavujeme
  • #Prezentujeme
  • #programujeme
  • #QR
  • #šifrujeme
  • #Vytaženo_ze_šuplíku
  • #Výuka
  • #Zápisky_z_konferencí
  • #Zaujalo_nás

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Pokus UD 1:1 UD ALL

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní License.

Webarchivováno Národní knihovnou Čr, více

© 2025 Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme